Diverses autories · 1929 - 1970
Exposició Internacional de Barcelona CINAES Ramón de Baños 1929-1930 (Selecció de fragments)
CINAES I RAMON DE BAÑOS, 1929. 17’. Arxiu digital.
Conchita Borrull bailando el fandango
MADRONITA ANDREU DE KLEIN, 1941. SD. 2’. DCP.
Trini Borrull. Actuaciones teatrales populares en Barcelona
DD.AA., 1950. SD. 10’. DCP.
Una calle de Barcelona
NO-DO., 1965. VE. 10’. 35mm.
Tempo di flamenco / En la terra di Don Chisciotte
ORSON WELLES, 1962. VOSC. 26’. DVD.
Flamenco en el parque de atracciones
JOAN OLIVÉ VAGUÉ, 1970. VOSC. 13’. DCP.
“La mateixa posició subalterna, entre el lumpen proletari i l’exotisme orientalista, porta el flamenc a ser un adorn important en la construcció internacional de la ciutat, una mena d’additament com el Poble Espanyol de Barcelona. Durant la Segona República Espanyola es va intentar constituir d’una altra manera aquella idea del fet popular, però encara continua perduda La danza, de Francisco Rivera, en la qual Magrinyà mostrava diferents balls flamencos. El capitalisme de les exposicions internacionals i el nacionalcatolicisme franquista coincidien en aquesta cosificació que Orson Welles sap llegir amb lleugeresa i ironia. El mateix Guy Debord va arribar a preguntar-se com el flamenco havia estat capaç de sobreviure, amb un mínim de realitat, a la societat de l’espectacle” (Pedro G. Romero).