Cicle
“La importància de Barcelona per al flamenco és constituent. Des del cos de ball del primer Liceu fins a Carmen Amaya, des d’Albéniz fins a Vicente Escudero o Antonio Gades, el barri xino, la rumba catalana o la Barcelona d’Ocaña, tant o més que la nova generació de veus (Duquenque, Mayte Martín, Miguel Poveda, Rosalía, Sílvia Pérez Cruz, etc) que segueix eixamplant el territori. Perquè d’això va també Flamenca Barcelona, d’ampliar el significat de “flamenco”.
El flamenco ha desenvolupat el seu camp estètic, i des d’allí constitueix una mirada. Per fer aquest recorregut hem de partir de mirades exògenes, que consideren el flamenco quelcom exòtic, un tema més o menys pintoresc (...) però també partim d’una manera de fer, no només un adorn musical o un argument, sinó una manera de fer cinema. El cinema flamenco no és només aquell que retrata bailaoras o cantaores, també és una, o més aviat, moltes maneres de mirar” (Pedro G. Romero).
El cicle continua al maig i també s’exhibeix al cinema Zumzeig i a El Dorado - Sociedad Flamenca Barcelonesa.
Amb la col·laboració de:
8 d'abril | De Despeñaperros para arriba (Rito y geografía del cante flamenco) / Mario Gómez, Pedro Turica i José María Velázquez-Gaztelu, 1973 | EL DORADO
10 d'abril | Matinal 1 / Vermut (Popurri flamenco) / DD.AA., 1935-2019 | ZUMZEIG
22 d'abril | Pedro Sierra | EL DORADO
28 de maig | Amén Romani, Bellvitge, Bellvitge!, Los jóvenes del barrio | ZUMZEIG
29 de maig | Máquina P. H. / La màquina de diapositivas (Pedro G. Romero, Israel Galván, Miguel Poveda, 2004) | ZUMZEIG