Lucrecia Martel · 2004 · 110'
Un metge desperta per primera vegada el desig sexual d’una adolescent absorbida per la religió i fa renéixer la passió adormida de la seva mare, que regenta l’hotel on s’allotja.
“La niña santa explica la vida de dues noies adolescents en una etapa mística, entre la crida de Déu i les temptacions del dimoni. Hi ha un punt de tensió entre la voluptuositat del cos i la moral de l’Església que m’interessava capturar. Tracto d’aconseguir un clima rar, basat en els detalls; vull fer un cinema que qüestioni la idea de realitat” (Lucrecia Martel).
Fascinat per la gran direcció dels actors i la textura sòrdida de La ciénaga, Pedro Almodóvar va decidir produir aquest film que per ell “suggereix l’ambivalència en l’adolescència de dues noies que s’obsessionen per ser unes heroïnes i el que fan és ser perverses”.
Irene Domínguez: Psicoanalista en Barcelona, membre de l'Asociación Mundial de Psicoanálisis (AMP) i de l'Escuela Lacaniana de Psicoanálisis (ELP). Coordinadora del Grup d'Investigació “Toxicomanías y Alcoholismo” i docent de la Sección Clínica de Barcelona. Blog sobre cinema i psicoanálisi.