Cicle

Retrospectiva i Carta Blanca a Paulino Viota

Imatge: © Óscar Fernández Orengo

03/10/2024 - 31/10/2024

calendario

Durant la darrera dècada del franquisme i la Transició a la democràcia, Paulino Viota (Santander, 1948) va construir una obra cinematogràfica de gran significació política i artística, molt allunyada del discurs oficial, però amb una gran connexió amb la realitat social silenciada del seu temps. Malauradament, llavors no va tenir el reconeixement que es mereixia i la manca de finançament el va obligar a abandonar l’ofici de cineasta i a enfocar la seva gran passió pel setè art cap a la divulgació, gràcies a la qual va esdevenir un dels professors i analistes de cinema més reflexius i lúcids de l’Estat espanyol.

La seva filmografia és breu, però abraça des del cinema underground i experimental (Contactos, Duración) fins a films amb un llenguatge més estàndard i industrial com Con uñas y dientes, a través del qual exposa una perspectiva insòlitament crítica de la Transició, o Cuerpo a cuerpo, un magnífic i innovador retrat generacional.

La retrospectiva de la seva obra va acompanyada d’una carta blanca en la qual Viota ha volgut reunir alguns dels cineastes (Straub i Huillet, Eisenstein, Hawks, Ford, Fellini, Godard) que més l’han influenciat i que s’ha dedicat a estudiar en profunditat.

 

Imatge: Imatge: © Óscar Fernández Orengo

 

 

Programa

Hatari!
HOWARD HAWKS, 1962.
Roma
FEDERICO FELLINI, 1972.
Tiempo de busca + Fin de un invierno
PAULINO VIOTA, 1967, 1968.
Staroe i novoe
Lo viejo y lo nuevo
SERGUEI M. EISENSTEIN, 1929.
Con uñas y dientes
PAULINO VIOTA, 1977.
Contactos + Duración
PAULINO VIOTA, 1970.
The Sun Shines Bright
El sol brilla lluminós
JOHN FORD, 1953.
Bande à part
Banda aparte
JEAN-LUC GODARD, 1964.