Cicle

Presència de Praesens

Es geschah am hellichten Tag
Fusilier Wipf

22/01/2019 - 14/02/2019

calendario

Wechsler, considerat l’únic productor suís a l’estil americà, controlava per complet la cadena de producció i va crear un equip de col·laboradors fixos: el guionista Richard Schweizer, el fotògraf Emil Berna, el muntador Hermann Haller, el compositor Robert Blum, l’actor Heinrich Gretler i els directors Leopold Lindtberg i Franz Schnyder.

A finals dels anys trenta, després d’estrenar un seguit de films patriòtics que el govern suís va impel·lir-los a realitzar, van tornar a temes més seriosos i èticament compromesos, els quals van impulsar el seu prestigi i reconeixement internacional. Tanmateix, a la dècada dels cinquanta es van decantar pel cinema més popular i familiar, com Heidi (1952), de Comencini, o thrillers com els protagonitzats pel detectiu Studer.
La companyia va ser adquirida pels germans Hellstern a principis dels anys setanta i, avui dia, és la productora suïssa en actiu més antiga.

 

Amb la col·laboració de

Programa

Frauennot – Frauenglück
Misèria i felicitat de les dones
Tissé, l’operador habitual d’Eisenstein, va dirigir a Zuric aquest film (supervisat pel gran mestre rus) a favor de la legalització de l’avortament.
Füsilier Wipf
Fuseller Wipf
Un film sobre el servei de mobilització a Suïssa de cara a la Primera Guerra Mundial.
Wachtmeister Studer
A la presó del municipi suís de Thun, el brigadier Studer troba el presoner Schlumpf penjat dins la seva cel·la.
Marie-Louise
A causa d’una iniciativa de la Creu Roja, Suïssa acull una nena francesa víctima d’un bombardeig. Després de ser introduïda en una família, la nena traumatitzada recupera gradualment la innocència i l’alegria.
Cinema i Història: 'Die letzte Chance' (Leopold Lindtberg, 1945)
Cinema i Història van de la mà en moltes ocasions. 'Die letzte Chance' fa un repàs històric sobre el que passava al món després de la Segona Guerra Mundial amb un to que promovia l'enteniment internacional. Va guanyar el Premi Internacional de la Pau.
Es geschah am hellichten Tag
L'esquer
La investigació al voltant d'un assassí de nenes és narrada pel cineasta espanyol d'origen hongarès Ladislao Vajda amb un estil distant i sec proper al cinema de Fritz Lang. Una pel·lícula d'una escabrositat sorprenent per a l'Espanya de l'època, on es va estrenar una versió adaptada com El cebo.
Die letzte Chance
La darrera oportunitat
Durant la Segona Guerra Mundial tres oficials de les forces aliades ajuden un grup de fugitius a escapar d’Itàlia a través dels Alps per trobar asil a Suïssa.
The Search
La cerca
Un soldat americà intenta que un nen txec, supervivent d’Auschwitz, es retrobi amb la seva mare.
Heidi
Considerada la millor versió cinematogràfica de la famosa novel·la de Johanna Spyri.
Das Menschlein Matthias
El petit Matthias
Matthias és el fill il·legítim d’una treballadora d’una fàbrica. El nen, al qual han apartat de la vida pública, viu en una casa remota amb una tia maltractadora que l’obliga a fer feines molt dures i l’apallissa sovint. Després de la mort del seu cosí, el noi s’escapa de la casa a la recerca de la seva mare.
Das Gespensterhaus
La casa dels fantasmes
Els fantasmes semblen haver-se apoderat d'una casa d'ençà que el seu propietari va morir. Un jove periodista, amb l'ajuda de la neboda del propietari, intentarà esbrinar què amaga la casa.
Die Vier im Jeep
Quatre en un Jeep
Durant l’ocupació d’Àustria, després de la Segona Guerra Mundial, una patrulla de policia militar composta per un sergent de cada país ocupant (l’URSS, els Estats Units, França i el Regne Unit) circula per Viena. Un dia reben l’ordre de detenir un presoner que s’ha escapat d’un camp de presoners soviètic.