Cicle
Des del naixement de la narració clàssica, el melodrama ha estat un dels gèneres més consolidats del cinema. Amb els sentiments com a ingredient bàsic, el públic sempre s’ha sentit seduït per les històries que barregen amor, sacrifici, adversitat i lluita, i en les quals conflueixen temes com el perdó, la rancúnia, el desig, la pobresa, la rivalitat, la infidelitat, l’ambició...
Aquest cicle reuneix un seguit de films clàssics i moderns agrupats per arguments o motius comuns que dialoguen entre ells i que ens permeten apreciar els canvis i l’evolució que han experimentat al compàs de les transformacions socials i cinematogràfiques.
Ho observem, per exemple, en la línia de continuïtat que tracta de l’escàndol derivat a causa de la relació amorosa entre una dona i el seu jardiner plasmada per Douglas Sirk a All That Heaven Allows (1955), a la deconstrucció postmoderna de Todd Haynes a Far from Heaven (2002), passant per la recreació que en fa Fassbinder a Angst essen Seele auf (1973).