Cicle

Germans Dardenne, el que queda d’Europa

La fille inconnue (Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 2016)
Deux jours, une nuit (Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 2014)

01/03/2017 - 07/04/2017

calendario

Els germans Jean-Pierre i Luc Dardenne, com Ken Loach o Mike Leigh, ens parlen d’aquest projecte que volia garantir el dret a una vida més justa per a tothom. Sanitat pública, subsidi d’atur, ensenyament gratuït i pensions de jubilació dignes eren conquestes que els Dardenne han captat com a ideals en perill. Els joves en són els protagonistes, fràgils, desesperats, no sempre conscients. I l’amenaça de la marginació travessa totes les seves ficcions.

Els germans Dardenne seran a Barcelona per presentar el seu darrer film i revisar amb vosaltres la seva trajectòria -en total, projectarem disset dels seus films, la majoria dels quals (fins a 10 títols) inèdits a casa nostra. Una trajectòria que va començar de la mà de dos mestres reconeguts: el dramaturg Armand Gatti i el filòsof Emmanuel Lévinas i que conclou, de moment, amb la propera estrena del seu darrer film a les sales comercials,  el proper divendres 3 de març -el film, justament, amb què nosaltres començarem la retrospectiva.

 

Programa

'La fille inconnue' , preestrena amb presentació a càrrec de Jean-Pierre i Luc Dardenne
Tot un luxe rebre els germans Dardenne per a la preestrena del seu darrer llargmetratge, 'La fille inconnue', nominada a la Palma d'Or a Cannes, entre d'altres.
La promesse, amb presentació a càrrec de Luc i Jean-Pierre Dardenne el dijous 2
Els germans Dardenne tornaran a la sala Chomón el dijous 2 de març, aquest cop per presentar l'aclamada pel·lícula 'La promesse' i per participar, un cop conclosa la projecció, en un debat amb el públic assistent.
Sessió doble: 'Leçons d'une université volante' i 'Regarde Jonathan/Jean Louvet son oeuvre'
Dos documentals de la primera època dels germans Dardenne, que fins al 1980 no van rodar la seva primera obra de ficció, 'Falsch'.
Sessió doble: 'Il court, il court, le monde' i 'Falsch'
El primer llargmetratge de ficció de Jean-Luc i Pierre Dardenne, en una sessio en què abans podrem veure el curt 'Il court, il court, le monde'. Ambdós films són inèdits a Espanya.
Rosetta
Una noia de condició marginal lluita obsessivament per obtenir un treball que li permeti portar una vida normal.
Je pense à vous
Penso en tu
Bèlgica, 1980. A la riba del Mosa, les fàbriques d’una ciutat dedicada a la producció d’acer comencen a tancar l’una rere l’altra i deixen els treballadors al carrer.
Sessió doble: 'Lorsque le bateau de Léon M. descendit la Meuse pour la première fois' i 'Pour que la guerre s'achève, les murs devaient s'écrouler'
Dos documentals inèdits a Espanya dels germans Dardenne, rodats a principis de la seva carrera. Com tots els films d'aquesta èpica, aquestes dues obres reflecteixen bé l'interès dels cineastes per les temàtiques socials i per la defensa de les llibertats i dels drets de la ciutadania europea.
Le fils
El fill
Un fuster ensenya l'ofici a joves problemàtics. Amb un d'ells l'uneix un succés del passat que va marcar per sempre la seva existència.
Sessió doble: 'Le home cinéma des frères Dardenne' i 'R... ne répond plus'
En aquesta sessió doble, un retrat de Jean-Pierre i Luc Dardenne signat per Jean-Pierre Limosin i un altre film dels germans belgues inèdit al nostre país.
L'enfant
El nen
El film que va valer als germans Dardenne la seva segona Palma d'Or adopta el to de thriller i de crònica neorealista per explicar una història terrible de paternitat protagonitzada per una parella jove i enamorada dels suburbis marginals de Lieja.
Le silence de Lorna
El silencio de Lorna
Després d’un matrimoni de conveniència amb un drogoaddicte, Lorna, una noia albanesa, està a punt d’aconseguir la nacionalitat belga.
Deux jours, une nuit
Dos días, una noche
Una empresa planteja un dilema als seus treballadors: o acomiaden una treballadora amb depressió o deixen de cobrar la paga extraordinària. La noia intentarà convèncer els col·legues que renunciïn a la prima.