La Biblioteca compta amb diversos fons d’un enorme valor documental i cinematogràfic dels quals podem destacar:
Athanasius Kircher, Ars magna lucis et umbrae, Amsterdam, 1671.
Alfredo Serrano, Las películas españolas, Barcelona, 1925.
William Lord Wright, Photoplay writing, New York, 1922.
Léon Moussinac, Naissance du cinéma, Paris, 1925.
Arte y Cinematografia. Barcelona : [s.n.], 1910-1936. Revista de cinema publicada a Barcelona desde 1910 fins els inicis de la Guerra Civil.
El fons més gran de la fototeca és el dels negatius fotogràfics. Els seus materials són molt variats en vidre, nitrat i acetat, que corresponen a una cronologia de films realitzats entre 1940 i 1981. La majoria provenen dels fons Reproducciones Sabaté, Archivo Bermejo, Mentaberry, i Archivo Vendrell. Són fons d’empreses relacionades amb la producció i l’exhibició cinematogràfica, això fa que molts dels materials tingui una relació molt directa amb la productora, ja que a vegades conservaven fins i tot el que s’anomenaven Descartes, que eren fotografies que o no havien passat la censura o no es consideraven vàlides per a la seva publicació en premsa o difusió. Un cas paradigmàtic és el del film El crucero Baleares, les còpies cinematogràfiques del qual van ordenar ser destruïdes, i es conserven les fotos fixes al fons Reproducciones Sabaté.
Prop de 3.000 novel·les cinematogràfiques, procedents d’editorials barcelonines al primer terç del segle XX. Ocasionalment són l’únic rastre existent de films dels quals no es conserven còpies.
Col·lecció de més d’un miler de cartelleres cinematogràfiques de diferents sales catalanes, especialment de Manresa datades entre els anys 1902 i 1930.
Important fons de pel·lícules consultables al catàleg BEG que es poden visionar o prestar a la Biblioteca, podem destacar el recull de films de Segundo de Chomon que inclou L`Hereu de Can Pruna, Les Papillons Japonais o Electric Hôtel publicat per la mateixa Filmoteca.
Podeu consultar-ne una selecció dels més destacats a aquí.