Retrats cinematogràfics: de Johan van der Keuken a Mia Hansen-Løve
Què vol dir retratar? Com mirar l’altre? Quin és el lloc del cineasta? I de la persona retratada? Com es relacionen en el film?
Què vol dir retratar? Com mirar l’altre? Quin és el lloc del cineasta? I de la persona retratada? Com es relacionen en el film?
Frida, una nena de sis anys, s’enfronta al primer estiu de la seva vida amb una família adoptiva després de la mort de la seva mare. Un coming-of-age drama sobre la infància d’una nena que ha d’aprendre a encaixar en un nou món.
Dídac viatja en bicicleta pel Danubi amb la família. Aviat es troba amb un noi misteriós que apareix i desapareix a l’aigua, fet que provoca un profund canvi en ell. Mentrestant, Biel, el seu germà lleial, percep un distanciament creixent. La seva mare Mònica reconeix en Dídac els ressons del seu propi passat.
La Jana Montllor Blanes, filla del conegut artista Ovidi, ha perdut l'única fotografia que li va fer al seu pare en un viatge que van fer a Mallorca.
Com explica una pel·lícula dels anys 50 el present del Raval?
Com s’interpreta avui un film rodat fa 20 anys?
Quins diàlegs s'estableixen entre la representació cinematogràfica i les realitats del barri?
Aquest itinerari físic i virtual posa en contacte pel·lícules, veïnat i entitats per desplegar un mapa de significats compartits respecte a la filmografia lligada al territori.
Una aproximació cinematogràfica -des de l’arxiu fins a l’actualitat- a la Segona República, la Guerra Civil i el franquisme.
Quan han passat 50 anys de la mort del dictador Francisco Franco i quasi noranta del cop d'estat que va iniciar la Guerra Civil a Espanya, presentem una sessió que situa la importància del cinema en les polítiques de la memòria i com a llenguatge imprescindible per imaginar escenaris de transformació social.
Com representar el que mai no ha tingut accés a la imatge? Com imaginar el que mai no ha tingut accés a la representació?
La Léa ha de viatjar de sobte a Girona, on el seu avi patern acaba de morir. Allà l’espera la seva família, a qui pràcticament no ha vist des que va marxar a l’estranger.
La mort del patriarca dels Vich i Carbó és l’excusa perfecta per forçar la convivència entre els seus descendents.
El barri del Raval és, des de l’any 2012, l’espai on estan situades les sales de la Filmoteca. En aquesta sessió única, una part de la vida del barri entrarà a la sala.