Cicle

Jacques Rivette nous appartient

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. At numquam praesentium et, labore fugiat inventore? Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Iure inventore similique deleniti repudiandae porro placeat perferendis rerum!

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sint maiores molestias praesentium dicta. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Modi blanditiis a cum eos magnam.

Bachcelona 2025

Acollim una altra edició del vessant cinematogràfic del Bachcelona, un festival que, més enllà del format concert, potencia la vivència, la interacció, la divulgació i els aspectes més inesperats i lúdics de la música de J. S. Bach.

Bachcelona

Wallay! Festival de Cinema Africà de Barcelona | 2025

Acollim la vuitena edició de Wallay! Festival de Cinema Africà de Barcelona, un espai de trobada amb les múltiples veus i mirades que travessen el continent negre. Fidels al nostre compromís amb la diversitat i l’exhibició de cinematografies sovint invisibilitzades obrim una finestra magnífica per pensar l’Àfrica des de dins, amb la seva complexitat, la seva creativitat i la seva força narrativa.

Els retrats d’Alain Cavalier

Alain Cavalier va iniciar la seva carrera en el cinema de ficció clàssic, però a partir dels vuitanta va anar desenvolupant un estil cada vegada més íntim, personal i minimalista, allunyant-se de les grans produccions per apropar-se al cinema-diari, de caràcter observacional. Entre el 1987 i el 1991 es va bolcar en una sèrie de retrats de dones treballadores –artesanals i professionals- en els seus entorns laborals –molts en vies d’extinció- en una mena de cinema “fet a mà”, en sintonia amb els oficis retratats.

Sarah Maldoror

D’ascendència antillana, Sarah Maldoror (1929-2020), malgrat haver nascut a França, és recordada com “la mare del cinema africà” per ser la primera dona a rodar al continent negre i reivindicar-ne la identitat cultural.

Roberto Minervini | D’A Festival Cinema Barcelona

Treballadors de la construcció, empleades amb el salari mínim, presidiaris, drogoaddictes, treballadores sexuals, adolescents amants dels rodeos, joves grangeres enamoradisses, pinxos que juguen a les milícies, soldats de destí maleït… 

Ells són l'ombra del somni americà, el clarobscur que fa tremolar el triomfalisme elitista que fa anys que es repeteix a si mateix el país, i també aquell salvatgisme que evoca el mite de la frontera geogràfica i fantasmagòrica d'una nació consolidada en la brutalitat.