Cicle

Jacques Rivette nous appartient

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. At numquam praesentium et, labore fugiat inventore? Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Iure inventore similique deleniti repudiandae porro placeat perferendis rerum!

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sint maiores molestias praesentium dicta. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Modi blanditiis a cum eos magnam.

Néstor Almendros

Nascut a Barcelona el 1930, Néstor Almendros es va exiliar a Cuba el 1948 a causa del franquisme, d’on, al seu torn, es va tornar a exiliar fugint del castrisme el 1961 per esdevenir un ciutadà del món. Va edificar el gruix de la seva obra entre França, Itàlia, els Estats Units i Barcelona, on va fer la seva única pel·lícula espanyola, Cambio de sexo (programada el mes passat en el cicle dedicat a Joaquim Jordà). 

Camilo Restrepo | Mostra de Cinema Colombià de Barcelona

Entre el selvàtic i l’urbà, entre el barroc i l’inacabat, arriba aquesta edició de la Mostra de Cinema Colombià de Barcelona. 

Un territori d’imatges i imaginacions que emergeixen de la violència i la memòria per transformar-se en assaig, en plecs que mai no acaben de tancar-se. 

Les pel·lícules de Camilo Restrepo es presenten per primera vegada a Catalunya organitzades com una retrospectiva completa que s’obre a un espai fragmentari i enigmàtic, marcat per les empremtes més que no pas per les certeses. 

Kiyoshi Kurosawa

Des que es va donar a conèixer internacionalment amb Cure (1997), el nom de Kiyoshi Kurosawa (Kobe, 1955) s’ha convertit en sinònim d’un cinema inquietant, profundament humà i visualment hipnòtic. 

Referent del J-Horror i del suspens metafísic, Kurosawa ha explorat amb mestria la frontera entre el real i l’invisible: les pors que habiten no només a les ombres, sinó també en la rutina, la soledat i la incomunicació del Japó contemporani. 

Mar Coll | Els passos dobles

Formada a l’ESCAC i amb només tres llargmetratges i alguns treballs per televisió, Mar Coll (Barcelona, 1981) s’ha consolidat com una de les veus més subtils i personals del cinema català contemporani. 

Els seus films, protagonitzats per dones que busquen redefinir-se enfront de les expectatives alienes, ofereixen una mirada precisa i continguda a través de la qual la cineasta explora els espais íntims on el quotidià es fractura: les famílies burgeses, les emocions reprimides, la incomoditat del silenci. 

Compartir el cinema. 20 anys de Cinema en curs

Cinema en curs ha esdevingut espai de trobada i comunitat de cineastes perquè, en la seva profunda vocació pedagògica, és també un espai d’experimentació i pensament sobre la creació cinematogràfica, un espai on compartir el compromís amb la transmissió —que és també polític en el sentit més fort que la paraula pot tenir encara— i alhora, les cerques, els processos i el cinema estimat.

Palestina animada

Aquest cicle d’animació reuneix curtmetratges i llargmetratges de Gaza, Cisjordània i la diàspora palestina que, amb tècniques i estils diversos, exploren la memòria, la identitat i la resistència palestina. Enmig de l’actual genocidi a Gaza, programar-lo és un acte d’urgència: l’animació esdevé testimoni i refugi, una manera de preservar la història i la dignitat d’aquest poble quan la realitat l’intenta esborrar. 

Cada obra convida a mirar més enllà de les notícies, a sentir la vida i la creativitat que persisteixen malgrat la violència.