Cicle

Jacques Rivette nous appartient

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. At numquam praesentium et, labore fugiat inventore? Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Iure inventore similique deleniti repudiandae porro placeat perferendis rerum!

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sint maiores molestias praesentium dicta. Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Lorem, ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Modi blanditiis a cum eos magnam.

Els retrats d’Alain Cavalier

Alain Cavalier va iniciar la seva carrera en el cinema de ficció clàssic, però a partir dels vuitanta va anar desenvolupant un estil cada vegada més íntim, personal i minimalista, allunyant-se de les grans produccions per apropar-se al cinema-diari, de caràcter observacional. Entre el 1987 i el 1991 es va bolcar en una sèrie de retrats de dones treballadores –artesanals i professionals- en els seus entorns laborals –molts en vies d’extinció- en una mena de cinema “fet a mà”, en sintonia amb els oficis retratats.

Roberto Minervini | D’A Festival Cinema Barcelona

Treballadors de la construcció, empleades amb el salari mínim, presidiaris, drogoaddictes, treballadores sexuals, adolescents amants dels rodeos, joves grangeres enamoradisses, pinxos que juguen a les milícies, soldats de destí maleït… 

Ells són l'ombra del somni americà, el clarobscur que fa tremolar el triomfalisme elitista que fa anys que es repeteix a si mateix el país, i també aquell salvatgisme que evoca el mite de la frontera geogràfica i fantasmagòrica d'una nació consolidada en la brutalitat. 

Nicholas Ray

Considerat durant anys un outsider amb una carrera irregular, avui ningú ja no discuteix el mestratge de Nicholas Ray (Wisconsin,1911 - Nova York, 1979), un creador magnífic i turmentat que sempre es va considerar un estrany a Hollywood, i de qui Godard va dir que encarnava “le cinéma et rien que le cinéma”.

Albertina Carri

L’obra d’Albertina Carri (Buenos Aires, 1973) s’inscriu en el vessant més experimental del Nuevo Cine Argentino. El seu cinema, proteïforme i divers, abraça tota mena de tècniques expressives i recursos narratius, i es distingeix per un estil audaç i provocador que aborda temes tabú des d’una mirada crítica i subversiva.