Sohrab Shahid Saless · 1973 · 85'
Un nen de 10 anys viu amb els seus pares a la riba del mar Caspi. Després de l’escola, el noi ajuda el seu pare a pescar de manera il·legal mentre la salut de la mare va empitjorant.
Amb el seu primer llargmetratge, el pioner de la nova onada del cinema iranià, Sohrab Shahid Saless, ja va establir el seu estil distintiu edificat amb un sentit documentalista i un ritme pausat, en consonància amb la vida rural que retrata.
"Uns dies a la vida d’un nen de la costa del mar Caspi. A l’escola es queda endarrerit respecte dels seus companys i gairebé és expulsat. A més, ajuda el seu pare a pescar il·legalment mentre la salut de la seva mare es deteriora.
L’opera prima de Sohrab Shahid Saless es va realitzar de manera clandestina amb el pressupost i l’equip que un organisme governamental li va assignar per fer un curtmetratge.
Els personatges de la pel·lícula, misteriosament silenciosos i buits, estan aparentment desproveïts de sentiment i, tot i així, són capaços de causar un impacte emocional enorme” (Ehsan Khoshbakht).
The film was restored by Fondazione Cineteca di Bologna and Ecran Noir productions, in collaboration with Ebrahim Golestan. Additional support was generously provided by Genoma Films and Mahrokh Eshaghian. Restoration work was carried out at L’Immagine Ritrovata laboratory in 2019.
La sessió es completa amb la projecció de:
Khaneh siah ast La casa és negra
FORUGH FARROKHZAD, 1963. Iran. VOSC. 22'. DCP
"Per a la seva primera pel·lícula, Forugh Farrokhzad va anar directe al més difícil de mirar: la lepra, els leprosos. I si mancava una mirada de dona, si sempre manca una mirada de dona per establir la distància justa amb el sofriment i la lletjor, sense complaença i sense autocompassió, la seva mirada va transformar encara més el seu tema i, eludint l’abominable trampa del símbol, va aconseguir unir, per addició de veritat, aquesta lepra a totes les lepres del món" (Chris Marker).