Lois Weber, Phillips Smalley · 1916 · 62'
Lois Weber
Un drama amb el qual Weber, cristiana fervent, desafia la censura de l'època tot defensant els anticonceptius com a mitjà de planificació familiar.
El film també reflecteix les reivindicacions eugenèsiques -molt populars a principis del s.XX- tot promovent que els pobres no tinguin fills i, en canvi, anima les dones blanques riques a tenir fills perquè creu que aquests milloraran la societat.
La tècnica del flashback, del muntatge paral·lel i l'ús del simbolisme i de metàfores visuals fan del film un dels més avançats de l'època pel que fa al llenguatge cinematogràfic.
La sessió inclou la projecció de:
Suspense
LOIS WEBER, PHILLIPS SMALLEY, 1913. Int.: Lois Weber, Val Paul, Douglas Gerrard, Sam Kaufman, Lon Chaney. EUA. Muda, amb rètols en castellà. 10'. DCP.
Un rodamon assetja una mare i el seu fill mentre el pare hi va al rescat. Protagonitzada per la mateixa directora és un thriller molt bàsic de deu minuts però molt innovador pel que fa al llenguatge cinematogràfic. Per primera vegada Weber divideix la pantalla en tres parts per mostrar l'acció simultània dels protagonistes.
Una persecució policial mostrada a través del retrovisor d'un cotxe i un pla zenital subjectiu que mostra l'amenaçadora presència del lladre són altres recursos que Weber empra magistralment per aconseguir una atmosfera psicològica tensa i plena d'angoixa.
Una obra fonamental en l'evolució expressiva del cinema.