Dami Sainz Edwards (L’Havana, Cuba, 1986) és cineasta, artista visual i docent. S’ha format en audiovisuals a la Universidad de las Artes (2010), en direcció de documentals a l’Escuela Internacional de Cine y TV de Sant Antonio de los Baños (2013), així com al Departament de Cinema du Réel de la HEAD de Ginebra, Suïssa (2015).
El seu cinema explora de diverses maneres les relacions interseccionals entre raça, gènere, família i nació. Des del 2016, fa docència i assessories de cinema documental a l’Escuela Internacional de Cine y TV de San Antonio de los Baños (Cuba), on va treballar també com a coordinador del departament de documentals.
Des del 2018 dirigeix Cineclub CUIR, projecte comissarial independent d’audiovisual queer i afro feminista que desenvolupa activitats a Cuba, Mèxic i Espanya. Al costat de Sally Fenaux Barleycorn, funda Black Seed Films, una iniciativa de formació per a cineastes afrodescendents de parla hispana.
Segons Sainz, la inspiració la troba, en part, en l'obra de Belkis Ayón, Marlon Riggs, Essex Hemphill, José Esteban Muñoz o Sara Gómez. En aquesta sessió especial, invocarem els seus esperits i ens deixarem emportar per la mística d’un cinema amb una força poètica que no deixa indiferent.
Sessió de curtmetratges
DAMI SAINZ EDWARDS, 2012-2023. Cuba-Espanya. VE. 56'. Arxiu digital.
Es projecten: Naufragio (2012): tirar-se o no; el desig domina el cos. Homenaje (2013): dues dones i un home mort; una era la seva esposa i l’altra la seva amant i col·lega de feina. Batería (2016): una experiència gai rere els murs d’una antiga fortalesa. Los Cimarrones (2021): la nit del bosc amaga els terrors més profunds d’Orestes.
*Amb l’entrada a la sessió de Dies curts, es podrà accedir de manera gratuïta a la projecció de les 21:30 de l’Aula B on es podrà veure Dyketactics (Barbara Hammer, 1974) i Tongues Untied (Marlon Riggs, 1989).
Amb la col·laboració de: