Jean-Luc Godard · 1960 · 90'
Un delinqüent a qui busca la policia troba refugi a la casa parisenca d’una noia americana. A 'À bout de souffle', un dels primers títols i més impactants de la Nouvelle Vague, la precarietat de mitjans es va convertir en innovació
Amb argument de Truffaut i amb la valuosa col·laboració del càmera Raoul Coutard, el film va edificar un univers plàstic completament original, basat precisament en la limitació.
La càmera en mà, la fotografia dura, la il·luminació deficient, el trencament del raccord, el rodatge en exteriors o interiors prestats per amics, les mirades a la càmera... Godard, amb el seu talent, va saber convertir tots aquests ingredients, i molts d’altres que contradeien la gramàtica convencional, en símbols d’un nou llenguatge.
El film, amb una de les parelles més carismàtiques del setè art, també és un homenatge al cinema negre nord-americà que, gràcies a la seva frescor i llibertat iconoclasta, va transformar i renovar el cinema mundial.