Amateurs: filmar el que s’estima i preservar-ho.

Arxiu viu
Amateurs

Dimarts 10 Març 2026 · 10:30

Sessió adreçada a 5è i 6è de Primària i 1r i 2n ESO

Sala Chomón

calendario

Dijous 12 Març 2026 · 10:30

Sessió adreçada a ESO

Sala Chomón

calendario

Hi trobarem diverses peces curtes digitalitzades a la Filmoteca de Catalunya i que ens portaran directament a principis de segle, època en què un grup d’entusiastes van començar a filmar el que tenien al voltant: la família, els carrers, els paisatges i les històries que somiaven, inspirats per altres films.

Hi ha qui assegura que es tracta de la veritable primera escola de cinema i d’un arxiu visual i documental únic sobre els anys 20 i 30. Amb aquestes peces podrem reflexionar sobre el patrimoni fílmic, sobre com llegim les imatges amb el temps com les conservem perquè passin de generació en generació.

*Tots els curtmetratges són sense diàlegs amb intertítols en català i castellà.

 

Activitat adreçada a:

 

Cicle superior de Primària i 1er i 2n ESO | 10 de març

1er, 2n, 3er i 4t d'ESO | 12 de març

 

Nombre màxim de participants/sessió: 200 alumnes

Informació important  

En cas d'anul·lació d'una reserva, es prega als centres inscrits que ho notifiquin amb un mínim de 15 dies d’antelació. En cas de no fer-ho, tindran una penalització per a futures activitats.

Al seu torn, no està permès canviar el nivell de l’alumnat inscrit, sense prèvia comunicació a l’àrea educativa de la Filmoteca. Aquests canvis poden afectar el correcte desenvolupament de la sessió, per la qual cosa preguem, tingueu en compte aquesta indicació.

Cicles que han programat aquest film

Sessions
Dimarts 10 Març 2026 · 10:30  Sessió adreçada a 5è i 6è de Primària i 1r i 2n ESO Dijous 12 Març 2026 · 10:30  Sessió adreçada a ESO