Cicle

Satyajit Ray: transmetre un món

Satyajit Ray: transmetre un món

12/03/2013 - 30/03/2013

calendario

Però les diferències entre els dos directors també són enormes, i les podem resumir així: Visconti és –o la seva família ha estat–  propietari del món del qual parla, del món que filtra per la càmera i que ens mostra a tots nosaltres, mentre que Ray només se’n considera un usuari eventual i es limita a transmetre’l de generació en generació.

La cèlebre Trilogia d’Apu, la inoblidable Jalsaghar (El saló de música) o Charulata, el drama de la difícil aclimatació als ideals moderns d’una societat que no ho és i que, a més, viu colonitzada pel país que els representa, són algunes de les fites de la filmografia de Ray, un cineasta que cal revisitar de tant en tant per no perdre de vista el que és fonamental.

Amb la col·laboració de

   

Programa

Aparajito
L'invicte
SATYAJIT RAY, 1956.
Apur sansar
El món d'Apu
SATYAJIT RAY, 1959.
Charulata
SATYAJIT RAY, 1964.
Shatranj ke Khilari
Els jugadors d'escacs
SATYAJIT RAY, 1977.
Satyajit Ray
“'Satyajit Ray' és un documental de testimonis en què Shyam Benegal entrevista Satyajit Ray sobre el seu univers i la seva obra. El director il·lustra les paraules de Ray amb fragments de les seves pel·lícules, cartells, fotogrames i fotografies de la seva família i de Calcuta” (W. van der Heide).
Jalsaghar
El saló de música
SATYAJIT RAY, 1958.
Mahanagar
La gran ciutat
SATYAJIT RAY, 1963.
Sessió doble: 'Bala' i "Sadgati"
Un documental sobre un ball tradicional indi i una burla del sistema de castes tanquen el cicle que dediquem a Satyajit Ray.