Cicle
Treballadors de la construcció, empleades amb el salari mínim, presidiaris, drogoaddictes, treballadores sexuals, adolescents amants dels rodeos, joves grangeres enamoradisses, pinxos que juguen a les milícies, soldats de destí maleït…
Ells són l'ombra del somni americà, el clarobscur que fa tremolar el triomfalisme elitista que fa anys que es repeteix a si mateix el país, i també aquell salvatgisme que evoca el mite de la frontera geogràfica i fantasmagòrica d'una nació consolidada en la brutalitat.
Tots semblen buscar les respostes a les seves situacions personals entre les imatges que Minervini —Focus D'A 2025— ha filmat al seu costat mitjançant una càmera que fa de cordó umbilical entre ell i els altres, entre l'estranger i els marginats. Malgrat la cruesa d'aquestes històries, Minervini es preocupa d'establir llaços en totes les seves pel·lícules, mostrant la bellesa i la tirania del que significa viure en comunitat.
Resulta impossible passar per alt que el seu cinema és el resultat d'una mirada doblement externa, i precisament a causa d'això, la proximitat i el compromís amb la veritat d'aquestes vides és d'una honestedat irreprotxable.
Paula Arantzazu Ruiz