Cicle

Robert Bresson. Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

Un condamne a mort s'est echappe

01/12/2020 - 31/12/2020

calendario

“Cap intèrpret. Cap paper. Cap posada en escena. Però sí a l’ús de models presos de la vida. Hi ha pel·lícules que utilitzen els recursos del teatre, com són els gestos i les paraules dels intèrprets o la posada en escena, i fan servir la càmera tan sols per reproduir. D’altres utilitzen els mitjans del cinematògraf per crear. El cinematògraf és una escriptura amb sons i imatges en moviment. Una imatge s’ha de transformar amb el contacte amb altres imatges, mentre que els sorolls s’han de convertir en música. Cap música d’acompanyament. Cal esprémer tot allò que es comunica per mitjà de la immobilitat i del silenci. Les idees estaran amagades però de manera que el públic les trobi, i la idea més important serà la més amagada. Cal atrapar instants, espontaneïtat, frescor. Una imatge massa esperada mai no semblarà adequada fins i tot quan ho sigui. I sobretot, ser el primer a veure allò que un veu tal com ho veu.”

Aquests preceptes que el cineasta va plasmar al llibre Notes sur le cinématographe revelen un estil sec i auster que depura al màxim el llenguatge cinematogràfic i que, amb històries protagonitzades per víctimes del mal o del pecat i l’expiació, el va convertir en el gran místic del cinema francès, en un autor imprescindible.

 

amb la col·laboració de: Mostra de cinema espiritualDepartament de justicia

Programa

Lancelot du Lac
ROBERT BRESSON, 1974.
Les Anges du péché
Els àngels del pecat
ROBERT BRESSON, 1943.
Les Dames du Bois de Boulogne
Les dames del Bois de Boulogne
ROBERT BRESSON, 1945.
Journal d'un curé de campagne
Diario de un cura rural
ROBERT BRESSON, 1950.
Un condamné à mort s'est échappé
Un condemnat a mort s'ha escapat
ROBERT BRESSON, 1956
Pickpocket
ROBERT BRESSON, 1959.
Le Procès de Jeanne d'Arc
El proceso de Juana de Arco
ROBERT BRESSON, 1962.
Au hasard Balthazar
Al azar de Baltasar
ROBERT BRESSON, 1966.
Mouchette
ROBERT BRESSON, 1967.
Une femme douce
ROBERT BRESSON, 1969.
Le Diable probablement
El diable, probablement
ROBERT BRESSON, 1977
L'argent
El dinero
ROBERT BRESSON, 1983.