Cicle

Quan el Brasil era “novo”

Quan el Brasil era novo: 'Mangue-Bangue'
Quan el Brasil era novo: 'Sem Essa, Aranha '

07/07/2015 - 31/07/2015

calendario

La mostra recupera la crida de Glauber Rocha, sacsejant el Brasil, l’Amèrica Llatina i el món: "o assunto é cinema", i, amb el seu equivalent hispànic, col·loca en un mateix escenari aquelles ètiques i estètiques de dos moviments d’avantguarda fílmica, per traçar un seguit de connexions transatlàntiques, transcinematogràfiques, transamazòniques, transfeministes i transrevolucionàries entre Espanya i el Brasil.

Una travessia que ens permet comprendre de quina manera aquests films exposen les seves pròpies condicions històriques alhora que aporten noves lectures al nostre present.

Nota dels comissaris: "Desafortunadament, les condicions de moltes de les obres d'aquests "cnesos cines de invención no han estat encara degudament restaurades. De fet, algunes obres com Câncer, de Glauber Rocha, no han pogut ser mostrades. En un gest de honestedat, volem demanar disculpes por no complir amb el compromís inicial de presentar les obres en formats HD. La balança entre no presentar els treballs i presentar-los en qualsevol format es va inclinar cap a la segona opció. Aquests materials pertanyen al patrimoni del moviment contra-cultural i mereixen ser mostrats a tot arreu, en les millors condicions i amb tot el respecte."

*La programació del cinema espanyol es va presentar el passsat mes de maig a Xcèntric Cinema- CCCB, a El Palomar i a Halfhouse, dos espais independents de la ciutat de Barcelona.

Documents adjunts:

Amb la col·laboració de

Teatron

Programa

Sessió doble: 'Manhã Cinzenta' i 'Hitler no Terceiro Mundo', amb presentació a càrrec de Marc Martínez
Dos films obren aquest cicle, comissariat per Paola Marugán i Marc Martínez, que amb les seves
Viagem ao Fim do Mundo
Viaje al fin del mundo
Abans de pujar a un avió, un noi troba al quiosc el llibre "Memórias Póstumas de Brás Cubas", de Machado de Assis.
Sem Essa, Aranha
Dame un respiro, araña
Jorge Loredo interpreta a Aranha, l'últim capitalista de Brasil, en una pel·lícula en què la
Sessió doble: 'Só no Carnaval' i 'Meteorango Kid - O Heroi Intergalático'
El curtmetratge 'Só no Carnaval' ('Sólo en Carnaval') i el llargmetratge 'Meteorango Kid - O Heroi
Sessió doble: 'H.O.' i 'Copacabana Mon Amour'
L'essència del treball d'un artista brasileny d'avantguarda i un llargmetratge experimental basat
Sessió doble: 'Agripina é Roma-Manhattan' i 'Mangue-Bangue'
L'artista d'avantguarda Hélio Oiticica, director del curtmetratge 'Agripina é Roma-Manhattan', va
Sessió doble: 'Zona Zul' i 'A Conexão Brasileira, a Luta Pela Democracia'
Dos pel·lícules -una ficció i un documental- que tracen un retrat de la vida quotidiana al Brasil
A Idade da Terra
La edad de la Tierra
El dia que Pasolini va ser assassinat, Glauber Rocha va decidir fer aquest film sobre la vida de