Cicle

Obres mestres del cinema nipó

Obres mestres del cinema nipó
Obres mestres del cinema nipó

01/12/2013 - 29/07/2014

calendario

Ara, els crítics japonesos també han votat una antologia del seu cinema amb la particularitat que només podien escollir un sol títol per director. Ens sumem a aquesta selecció de trenta-sis films amb una primera proposta que inclou Kaidan (1964), de Masaki Kobayashi; La esposa de Seishû Hanaoka (1967), de Yasuzô Masumura; La espada de la muerte (1966), de Kihachi Okamoto; Historia de fantasmas de Yotsuya (1959), de Nobuo Nakagawa, i Pechos eternos (1955), l’obra mestra de l’actriu i directora Kinuyo Tanaka. Aquest cicle es reprendrà els mesos de febrer i març amb altres pesos pesants de la cinematografia nipona. 

Amb la col·laboració de

   

Programa

Kaidan
El más allá
MASAKI KOBAYASHI, 1964.
Dai-bostasu tôge
La espada de la muerte
“Aquesta obra mestra, un manga existencial, és a la llegenda del bon samurai el que The Searchers
Tôkaidô Yotsuya kaidan
Historia de fantasmas de Yotsuya
Nobuo Nakagawa adapta la peça de kabuki de Tsuruya Nanboku, una de les històries de fantasmes més famoses del Japó.
Chibusa yo eien nare
Pechos eternos
Kinuyo Tanaka (la primera cineasta nipona, musa de Kenji Mizoguchi i esposa de Hiroshi Shimizu) va
Hanaoka Seishû no tsuma
La esposa de Seishû Hanaoka
Història basada en la figura del cirurgià Seishû Hanaoka (1760-1835). L’acció se centra en la
Narayama-bushi kô
La balada de Narayama
SHOHEI IMAMURA, 1983.
Narayama bushikô
La balada de Narayama
KEISUKE KINOSHITA, 1958.
Gishiki
La ceremonia
A partir d’una sèrie de rituals, com els sepelis i les noces que afecten una família, Oshima
Shinjû: Ten no Amijima
Doble suicidio
Un comerciant de paper sacrifica la família i la fortuna per culpa de la seva obsessió per una
Okuribito - Sessió en record d'Amaia Torrecilla el divendres 14
Despedidas
La gestora cultural Amaia Torrecilla (1967-2013) va ser una de les fundadores, l'any 1994, de l'
Tôkyô nagaremono
El vagabundo de Tokio
Un yakuza solitari es veu involucrat en una guerra entre clans enfrontats a partir de la traïció
Mogari no mori
El bosque del luto
Indagació sobre el dolor de la pèrdua a partir de les vivències d’un home gran que viu en una
Shichinin no samurai
Los siete samuráis
“Admirable per la violència dels caràcters, la lleugeresa de l’execució, la vitalitat de la música
Kokuhaku
Confesiones
Una professora d’institut s’acomiada dels seus alumnes el seu darrer dia de classe, però també els
Zatôichi, amb presentació a càrrec de Hiroyuki Ueno el divendres 25
El director de la Fundació Japó a Espanya, Hiroyuki Ueno, ens presenta aquesta adaptació d'una
Love Letter
Carta de amor
El promès de Hiroko va morir a causa d’un accident d’alpinisme. Mentre ella observa la seva foto a
Biruma no tategoto
El arpa birmana
El 1945, en plena davallada de l’exèrcit japonès a Birmània, el soldat Mizushima –que ha estat
Shisha no sho
El libro de los muertos
El gran mestre de titelles Kihachiro Kawamoto recorre a l’animació en stop-motion per narrar aquest
Midaregumo
Nubes dispersas
MIKIO NARUSE, 1967.
Akitsu onsen
Las termas de Akitsu
Una noia que treballa en un onsen –un centre d’aigües termals d'origen volcànic– salva un estudiant
Tôkyô kazoku
Una familia de Tokio
El director d’El crepuscle del samurai' s’atreveix amb un remake del clàssic Contes de Tòquio,
Akira
El primer anime adult estrenat a Europa —i el que va encetar la febre per l’animació japonesa— és
Sanshô dayû
L’intendent Sanshô
Cap a la fi de l'era Heian, al segle XII, el cruel Sanshô compra dos germans que han estat separats