Cicle
Michael Powell i Emeric Pressburger es coneixen el 1938. L’afinitat entre les dues personalitats que acabarien esdevenint el tàndem més singular i creatiu de la història del cinema britànic és instantània, i no triguen a fundar la companyia The Archers, on comparteixen el crèdit de guionista, productor i director dels seus films. Tot i que sembla que el concepte visual i la direcció anaven a càrrec de Powell mentre que Pressburger s’ocupava d’escriure les històries, de la producció i de col·laborar en el muntatge i en l’ús de la música.
En un període procliu al cinema realista i en blanc i negre, esdevenen uns autèntics iconoclastes del setè art amb un cinema lúdic i fantàstic, carregat d’idees, i amb un concepte visual tant poderós com antinaturalista que els permet experimentar amb l’ús del color i donar curs al seu esperit profundament romàntic, surrealista en el fons i exuberant en la forma.
La seva obra, no prou valorada a la seva època, ha estat reivindicada per cineastes com Tavernier o Scorsese, el qual afirma que “l’experiència d’emoció i de misteri que s’obté dels seus films s’aprofundeix en cada visionament. Per mi la seva obra és una font constant d’energia i un recordatori de què són l’art i la vida”.