Cicle

Masahiro Shinoda, un clàssic de la renovació

Ansatsu

21/03/2012 - 15/04/2012

calendario

La renovació estilística i ideològica que suposa Shinoda es desenvolupa, però, dins del marc del gèneres tradicionals del cinema japonès: el “yakuza eiga”(dedicat al gangsterisme local), el “jidai geki” (drama històric) o el “chambara” (films d’espadatxins). Shinoda aconsegueix parlar dels problemes del Japó contemporani –o de problemes eterns– i, sobretot, de la desorientació i insatisfacció dels joves amb el país heretat dels seus pares després de la derrota de la II Guerra Mundial. Una pel·lícula seva de 1964, Ansatsu (Assassinat) es considera com una obra clau per  comprendre què va significar la  “Nuberu vagu”. 

Fotografia: © 1964 Shochiku Co., Ltd.

Programa

Kawaita Mizuumi
El lago seco
MASAHIRO SHINODA, 1960.
Yuri ni akai ore no kao
Mi rostro arde bajo el sol
MASAHIRO SHINODA, 1961.
Namida o sishi no tategami ni
Lágrimas en la melena del león
MASAHIRO SHINODA, 1962.
Kawaita hana
Flor pálida
MASAHIRO SHINODA, 1964.
Ansatsu
Asesinato
MASAHIRO SHINODA, 1964.
Ibun sarutobi sasuke
El samurai espia
MASAHIRO SHINODA, 1965.
Himiko
Recreació lliure del relat històric-mitològic del primer regne de què es té constància al Japó -al segle III. Un regne comandat per la misteriosa Himiko, sacerdotessa i oracle.