Cicle

La Daiei: història d’una productora

La Daiei: història d’una productora

01/12/2012 - 31/01/2013

calendario

Un cop acabada la guerra, de la mà de Masaichi Nagata, va ser la primera productora nipona a participar en festivals internacionals: Rashomon va ser premiada a Venècia el 1950, Jigokumon a Cannes el 1954. També va ser la primera empresa cinematogràfica japonesa que va rodar històries d’adulteri i va mostrar petons a la pantalla, la primera a rodar en color i la primera a fer films de ciència-ficció (Tomei ningen arawaru, 1949).

Akira i Kiyoshi Kurosawa, Kenji Mizoguchi, Kon Ichikawa, Teinosuke Kinugasa, Susumo Hani, Yuzô Kawashima o Daisuke Itô són alguns dels grans noms que han signat produccions de la Daiei. Si bé la productora va fer fallida el 1971, va ressuscitar el 1974 i va perllongar la seva existència fins al 2002, any en què es va convertir en la Kadokawa.

Amb la col·laboració de

Programa

Te o tsunagu kora (Hiroshi Inagaki, 1947)
Infants agafats de la mà
A partir d’un guió de Mansaku Itami, escrit durant la guerra, Inagaki narra la història d’un mestre
Itsuwareru seisô
La disfressa
Mitjançant les experiències de dues germanes –una és geisha al districte de Gion i l'altra treballa
Jigokumon
La porta de l'infern
Al Japó del segle XII, en un període caracteritzat per la lluita entre clans, el valent samurai
Ôshô
El gran mestre d’escacs
Osaka, a l’era Meiji. En Sakata és un jugador d'escacs analfabet que passa per dificultats en
Kumo no hitomi
Ells ulls de l'aranya
Un home busca venjar la seva filla petita, a qui uns homes van violar i assassinar mentre gravaven l’agressió en vídeo.
Te o tsunagu kora (Susumu Hani, 1964)
Infants agafats de la mà
Hani Susumu, un dels representants més importants de la Nouvelle Vague japonesa, captura en aquesta
Kagi
La confessió impúdica
El vell Kenmochi considera que la gelosia és un estímul sexual. Tot i això, no aconsegueix satisfer
Benten kozô
Un gran dignatari del règim del shogunat segresta una noia, l’Ohan. En Benten Kozo, un estafador
Shitoyakana kedamono
La bèstia elegant
Aquesta comèdia negra mostra de forma mordaç la cobdícia i la hipocresia d’una societat que afronta
Donkonjô monogatari, zeni no odori
El ball dels diners
Aquesta és una de les pel·lícules més delirants de Kon Ichikawa, que comença amb una persecució de
Enjô
El pavelló daurat
El jove Goichi, seguint la voluntat del seu pare, accepta entrar com a alumne en un temple de Kyoto,
Man'in densha
Tramvia ple de gom a gom
Una obra excèntrica que aborda, d’una manera que de vegades voreja l'absurd, el problema de l'
Nobi
Foc a les planes
Ichikawa ens ofereix una sorprenent òpera del fang, la sang, la por, el patiment i la fam en
Muhomatsu no issho
L'home del rickshaw
Un humil transportista veu com la seva vida, vulgar i deshumanitzada, es transforma quan es proposa
Akumyô
Notori
Inspirada en una novel·la policíaca del monjo budista Kon Tôkô (1898-1977), la pel·lícula explica
Kirare Yosaburô
Yosaburo
En Yosaburô és cruelment marcat pels talls d'espasa d'un grup yakuza, que venja la seva traició amb l’amant del cap.
Chikamatsu monogatari
Els amants crucificats
Aquest film també es coneix amb el títol d'`Una història de Chikamatsu´, fent referència a
Hebi no michi
L'empremta de la serp
“Aquesta pel·lícula de venjança entre víctimes i yakuzes es transforma en un complex assumpte
Yôkihi
La emperatriz Yang Kwei Fei
Ambientada a la Xina del segle VIII, la primera pel·lícula en color de Mizoguchi ens explica la