Cicle
Amb la seva mirada personal, de vegades parsimoniosa, sempre detallista i habitualment poètica, la nord-americana Kelly Reichardt s’ha dedicat a subvertir gèneres. Ja va aturar les dinàmiques de la road movie a River of Grass, la seva primera pel·lícula. Quan semblava que amb Old Joy i Wendy i Lucy es decantava pel drama d’amistat, fos aquesta entre dos homes o una dona i el seu gos, torna després a subvertir el western en la feminista Meek’s Cutoff, gènere al qual tornarà amb la seva darrera pel·lícula, First Cow. Just abans rodava Night Moves, un thriller totalment diferent dels cànons del gènere, més que d’acció, espera i remordiments, i Certain Women, cinta coral amb repartiment de luxe, una emotiva història de dones en un entorn rural.
Kelly Reichardt és la gran dama del cinema indie americà. Té la crítica rendida i un estil personal i inconfusible que l’acompanya: el viatge perpetu, el minimalisme poètic, l’amistat, l’estat d’Oregon, els espais enormes confrontats a la incertesa existencial d’uns personatges atrapats en el seu propi jo, l’homosexualitat, els detalls per allò tan quotidià que altres films acostumen a ignorar… Una filmografia enorme i petita, que descobrirem en aquesta retrospectiva emmarcada en l’Americana Film Festival.