Cicle

Jaime Rosales, auster i precís

Las horas del día (Jaime Rosales, 2003)
Petra (Jaime Rosales, 2018)

16/10/2018 - 13/11/2018

calendario

Pot tractar temes ben diversos, des de la soledat fins al terrorisme o l’incest, però sempre hi aplica la recerca formal dels límits del llenguatge cinematogràfic: la dicotomia entre la banda sonora i els diàlegs, la pantalla partida en polivisió, el pas del temps i la construcció d’un relat.

El cinema de Rosales acusaressonàncies de Robert Bresson i de Yasujirô Ozu, però té personalitat pròpia. Ho constatarem a la pantalla i també amb un diàleg en profunditat sobre la seva obra. 
 

Programa

Masterclass amb Jaime Rosales
Com a introducció del cicle que li dediquem, Jaime Rosales ens acompanya en una sessió en què
Petra, amb presentació a càrrec de Jaime Rosales, Bárbara Lennie i diversos membres de l'equip tècnic
'Petra' és el darrer llargmetratge de Jaime Rosales. Després del seu pas pel festival de Cannes el
Las horas del día
L'actor Àlex Brendemühl és protagonista absolut del primer llargmetratge de Jaime Rosales. El film
La soledad
Després de la sorprenent Las horas del día, Rosales consolida el seu estil sobri i la seva
Hermosa juventud
Dos joves enamorats lluiten per sobreviure en l'Espanya actual. Els recursos limitats els
Tiro en la cabeza
'Tiro en la cabeza' es va rodar gairebé de manera instantània com a reacció a l’atemptat etarra de