Cicle
Descobrir els nou films muts restaurats pel British Film Institute que ara, amb l’ajut del British Council, tenim l’oportunitat de presentar en còpies impecables, és un privilegi.
El realitzador afirmava que el cinema mut era el "cinema pur”, i que haver-hi afegit so sovint només havia portat a convertir bons films en males obres de teatre. Per a Hitchcock, que feia de la inventiva visual una obsessió, aquestes nou primeres pel·lícules són una oportunitat per explorar la relació entre el públic i el fals culpable, en què manifesta la necessitat d’incloure detalls humorístics fins i tot en les històries més tràgiques i de mostrar com, quan les fas fora per la porta, les preocupacions sexuals tornen a entrar per la finestra.
A The Lodger hi trobem el fetitxisme per les manilles, a The Pleasure Garden una dona es casa amb un home que no coneix, a Downhill el sexe apareix associat al càstig, a The Ring dos boxejadors estimen la mateixa dona... Tot Hitchcock, els crims i les virtuts, les reputacions i les calúmnies, els equívocs i la rigidesa moral, els lladres i els policies, en nou films formalment enlluernadors, en uns casos amb una banda sonora especialment feta per a l’ocasió, a Easy Virtue amb el trio de Tom Chant tocant en directe a Barcelona i, en els altres, amb els immillorables acompanyaments al piano dels mestres Pineda i Baldomà.