Cicle
El documental no només retrata la realitat, sinó que la qüestiona, la transforma i la resignifica. Tot i que sovint associem aquest art a la figura del director, darrere de grans pel·lícules també hi ha productors que les fan possibles. En la seva 28a edició, el DocsBarcelona ret homenatge a Heino Deckert, una figura clau en la producció documental contemporània.
Deckert és fundador de ma.ja.de. filmproduktion i dirigeix Deckert Distribution. Amb més de 50 produccions, ha col·laborat amb autors com Thomas Heise, Pirjo Honkasalo, Sergei Loznitsa i Viktor Kossakovski, i ha estat responsable de films com Staub (Dust), The 3 Rooms of Melancholia i Królik po berlinsku, nominat a l’Òscar al Millor Curt Documental el 2010.
El Docs d’Honor 2025 ofereix dues activitats imprescindibles a la Filmoteca de Catalunya: la projecció de Królik po berlinsku seguida d’una masterclass amb Heino Deckert, i la projecció de Heimat Is a Space in Time, un film inèdit a Barcelona que exemplifica la capacitat de l’arxiu per connectar el passat amb el present.