Cicle

Béla Tarr

Satantango

09/01/2024 - 31/01/2024

calendario

Béla Tarr neix el 1955 a l’Hongria comunista en el marc d’una família de classe obrera. Les seves primeres pel·lícules posen en escena els problemes quotidians i les esperances truncades dels joves amb una estètica inspirada en el “cinema directe”. Després d’introduir canvis formals i conceptuals a Almanac de tardor (1984), és a partir de La condemna (1988) que troba l’estil propi que l’ha situat entre els grans cineastes de la modernitat.

Els seus films, rodats en blanc i negre, amb llargs plans seqüència i moviments lents de càmera que s’ajusten a coreografies complexes, aprofundeixen en l’abisme de l’existència humana i retraten un món llòbrec de paisatges fangosos i desolats, presidits per la desgana vital i un present sense futur per bé que suspès en una espera indefinida.

La mestria amb la qual explora l’espai i, sobretot, el temps, esdevé l’essència del relat i la raó per la qual és considerat un referent ineludible de l’slow cinema. És a través d’aquest cinema físic i sensorial que Tarr assoleix la transcendència, tot treballant les emocions d’una manera inescrutable, només a l’abast d’uns pocs escollits.

 

Amb la col·laboració de:

Filmin Academia cinema Català

Zumzeig ECIB

La Foradada Films

Programa

A Torinói ló
El cavall de Torí
BÉLA TARR, ÁGNES HRANITZKY, 2011
A Londoni férfi
El hombre de Londres
BÉLA TARR, 2007.
Werckmeister Harmóniák
Armonias de Werckmeister
BÉLA TARR, 2001.
Sátántangó
El tango de Satanás
BÉLA TARR, 1994.
Kárhozat
La condena
BÉLA TARR, 1988.
Szabadgyalog
El intruso
BÉLA TARR, 1981.
Családi tüzfészek
Nido familiar
BÉLA TARR, 1979.