Cicle

Batxillerat i Cicles Formatius

Estiu 1993

03/09/2018 - 21/06/2019

calendario

Informació i inscripcions: filmoteca.escoles@gencat.cat / 93 556 51 98/95

Preu: 3 € per alumne/a i sessió

Amb la col·laboració de

Programa

Els germans Lumière i la descoberta del món: selecció comentada de vistes Lumière 1895-1899
Els germans Lumière van inventar el cinematògraf i també el cinema. Van fer els primers films de la
Documentar la crisi: Inside Job
Clarificadora radiografia de la crisi econòmica mundial. Diverses entrevistes desvetllen els agents
Imprescindibles: Paranoid Park
L’Alex ha donat un cop de skate mortal a un vigilant de seguretat als voltants de les mítiques
Les eines i les matèries expressives del cinema. Selecció de fragments de grans cineastes de grans cineastes de la història del cinema
El cineasta treballa amb les matèries de la realitat (color, llum, sons, espais...) i les
Million Dollar Baby
La Maggie i en Frankie són dos solitaris amb un passat difícil. Entre els dos, gràcies a la
Cinema i Guerra Civil
L’Andreu és un nen que viu les conseqüències de la Guerra Civil des del bàndol dels vençuts. La
El muntatge: construir les accions, les emocions, el film. Selecció de fragments de grans cineastes de la història del cinema
De la mà de grans cineastes i muntadors, descobrirem el muntatge com a procés creatiu decisiu en la
Violències
Excel·lent testimoni d’una societat canviant, a partir de la figura de Kowalski, clàssic heroi
La soledad del corredor de fondo
En Tom és un rebel amb un context familiar complex i una vida opressiva. Un petit robatori a un
Entre cineastes. Visionat i anàlisi de pràctiques II
Es proposa una sessió de visionat i comentari de pràctiques i/o films realitzats pels alumnes
L’esquelet del guió: Matrix
En Neo és triat per un grup de rebels per alliberar el món de The Matrix, una simulació virtual col
El so i el muntatge: construir espais, accions, narració i emoció
A partir de fragments de films de grans cineastes i muntadors, descobrirem el muntatge com a procés
Obres fonamentals de la història del cinema: "El cuirassat Potemkin" / "Bronenosets Potyomkin"
Un film clàssic, quasi mític, considerat com una de les obres fonamentals de la història del cinema
El pla i el muntatge
De la mà de grans cineastes i muntadors, ens aproparem al pla com a unitat essencial del cinema i
Memòria visual i fals documental: Gaudí
Antoni Gaudí, arquitecte vanguardista de trascendència universal, és un personatge sense imatges
El retratista
L'Andrés és el mestre d'una escola força especial: l'Experimental Freinet de San Andrés de Tuxtla,
La plaga, de Neus Ballús
El primer llargmetratge de la cineasta catalana Neus Ballús retrata la vida als Gallecs, un dels
El espíritu del 45 / The Spirit of 45. El paper dels noticiaris cinematogràfics en el discurs històric
Relectura del passat a la llum del rescat d’un dels moments més significatius de la història del
El Consell dels Savis va a la Filmoteca
El Consell dels savis és una activitat d’història oral i viscuda realitzada per un grup de persones
La nit al cinema
La nit és una hora privilegiada per al cinema. Per la seva càrrega emocional i poètica i les seves
Violències: Gran Torino
Excel·lent testimoni d’una societat canviant, a partir de la figura de Kowalski, clàssic heroi
Cinema alemany actual: Somos jóvenes, somos fuertes
Pel·lícula de ficció basada en fets reals que en el seu moment van escandalitzar l’opinió pública,
Mirades: Retrats sense sostre
Un equip de persones sense llar formen l’equip audiovisual d’aquest documental. Artistes i
El retratista
La història d’Antoni Benaiges, mestre català afusellat durant la Guerra Civil per treballar amb els
Roma città aperta / Roma, ciudad abierta
Durant la Segona Guerra Mundial, Roma és ocupada pels nazis. En la pel·lícula inaugural del
Pa negre
L’Andreu és un nen que viu les conseqüències de la Guerra Civil des del bàndol dels vençuts. La
El punt de vista
La qüestió del punt de vista és una de les més àmplies i riques que es pot tractar en cinema, ja
Cinema alemany actual: Scherbenpark
Sascha, una noia de 17 anys, viu al costat del "parc dels vidres trencats", als suburbis d'una
Puzzle
Un grup de persones d'Amputats Sant Jordi forma l'equip audiovisual del documental. L'experiència
Com es fa el cinema. Selecció de fotografies i extrets de making of i fragments de films
Ens proposem acostar-nos a l’altre costat del cinema: els equips de rodatge, les càmeres, la
Deux jours, une nuit / Dos días, una noche
La Sandra està a punt de perdre la feina. Durant una baixa per malaltia, el seu cap s’ha adonat que
El valor del rostre: primers plans, mirades, expressions
Sovint les emocions del cinema es concentren de forma especialment intensa en els plans sobre els
À bout de souffle / Al final de la escapada
Michel és un jove en fuga després d’haver matat accidentalment un policia. Patricia és una
El cuirassat Potemkin / Bronenosets Potyomkin
Un film clàssic, quasi mític, considerat com una de les obres fonamentals de la història del cinema
Historia de una chica / About a girl
Charleen té 15 anys. Ha sobreviscut a un intent de suïcidi i ara intenta trobar la calma, però no
Caure del niu
'Caure del niu' explora la vida de diferents joves i infants immigrants que han arribat a Barcelona.
Del cineasta a l'actor; de l'actor al personatge. Selecció de fragments de grans cineastes i actors/actrius de tots els temps
L'ofici d'actor és misteriós i fascinant. Moviment, cos, gest, veu, rostre, mirada, emoció...
La soledad del corredor de fondo / The Loneliness of the Long Distance Runner
En Tom és un rebel amb un context familiar complex i una vida opressiva. Un petit robatori a un
Game Over
A en Djalal li agraden les armes i els jocs bèl·lics des que era petit. És el fill únic d’una
Cinema, memòria, pau i drets humans
Sessions de curtmetratges i fragments de pel·lícules per tractar els drets humans des d’un punt de
Kaddish para un amigo / Kaddisch für einen Freund
Ali, un noi de 14 anys, ha crescut en un camp de refugiats palestins al Líban, aprenent a haver d’
Com es fa el cinema: selecció de making of i fragments de films
Ens proposem acostar-nos a l’altre costat del cinema: els equips de rodatge, les càmeres, la
Mi perfecta hermana / Min lilla syster
Tot i ser germanes, l’Stella i la Katya són molt diferents. Aquesta diferència de caràcters portarà
Lo que dirán
Dues adolescents parlen del seu dia a dia i de les seves opcions vitals d’una manera franca i
Cinema i estructures de poder
Quin paper té el cinema en la construcció de les relacions de poder? En aquesta sessió
Llum i color al cinema: selecció de fragments de grans cineastes de tots els temps
Explorarem el treball dels cineastes amb la llum i el color, i ens acostarem als processos i
Los cuatrocientos golpes/ Les quatre cents coups
Film que narra el difícil pas de la infància a l’edat adulta. Darrere la història d’Antoine Doinel,
L'enquadrament. Selecció de fragments de grans cineastes de tots els temps
L’enquadrament és una de les tries essencials del cinema, si no la més essencial i primera de totes.
Ladrón de bicicletas / Ladri di biciclette
Itàlia, època de postguerra. L’Antonio, un treballador a l’atur, aconsegueix una feina amb la
El Consell dels Savis va a la Filmoteca
Activitat d’història oral i viscuda realitzada per un grup de persones grans voluntàries del Museu
The Birds
Els ocells
ALFRED HITCHCOCK, 1963.