Cicle

Aula de cinema 2020-2021

07/10/2020 - 28/05/2021

calendario

Aula de Cinema és una invitació als alumnes universitaris, als estudiants d'escoles de cinema, i al públic en general per redescobrir la història del setè art en 30 sessions durant el curs acadèmic.

Horari sessions:

Dimecres a les 16.30h, d'octubre a maig.

Amb la col·laboració de:

UB - Universitat de Barcelona
UAB - Universitat Autònoma de Barcelona
UPF - Universitat Pompeu Fabra
UIC - Universitat Internacional de Catalunya
URL - Universitat Ramon Llull-Blanquerna
UVic-UCC - Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
ECIB - Escola de Cinema de Barcelona
ELISAVA- Escola Universitària de Barcelona
Bande à Part -Escuela de Cine
FX Cinema - Barcelona Film School
La Casa del Cine
Escuela de cine Educa tu mirada

 

Contacte

 

935 565 195 / 198

filmoteca.serveiseducatius@gencat.cat

Programa

Orígens del Cinema a Catalunya
LA GRAN IL·LUSIÓ (Capítol 1) + ORÍGENS DEL CINEMA A CATALUNYA
Pioneres del cinema
THE BLOT (LOIS WEBER, PHILLIPS SMALLEY, 1921)
La mirada de Buster Keaton. De l’slapstick a l’experimental
SHERLOCK JR (BUSTER KEATON, 1924) + FILM (SAMUEL BECKETT, ALAN SCHENIDER, 1965)
Neorealisme abans del neorealisme
UMARETE WA MITA KEREDO (YASUJIRO OZU, 1932)
Els ensenyaments de l’expressionisme alemany
M, EINE STADT SUCHT EINEN MÖRDER (FRITZ LANG, 1931)
Un cinema líric. Després de la pluja
REGEN + UNE PARTIE DE CAMPAGNE + LA TEMPESTAIRE
Rèquiem pel cinema mut
SUNSET BOULEVARD (BILLY WILDER, 1950)
La tradició avantguardista
DIVERSOS CURTMETARTGES
Comèdia moderna. La ‘Lubitsch Touch’
NINOTCHKA (ERNST LUBITSCH, 1939).
Fer cinema políticament. De la Rússia soviètica a l’escenari rupturista del 68
STACHKA (S. EISENSTEIN, 1925) + CLASSE DE LUTTE (GROUPE MEDEVKINE, 1969)
Filmar la història a l’obertura dels camps
FALKENAU, THE IMPOSSIBLE (ÉMIL WEISS, SAMUEL FULLER, 1988)
Neorealisme italià
PAISÀ (ROBERTO ROSSELLINI, 1946)
L’època daurada del cinema mexicà
ENAMORADA (EMILIO FERNÁNDEZ, 1946)
La tragèdia del western, de vell nou
JOHNNY GUITAR (NICHOLAS RAY, 1954)
La modernitat d’Antonioni
DESERTO ROSSO (MICHELANGELO ANTONIONI, 1964)
Cinema novo. Un llenguatge propi
TERRA EM TRANSE (GLAUBER ROCHA, 1967)
Descobrir l’Índia amb altres ulls
SUBARNAREKHA (RITWIK GHATAK, 1965)
Cinema en primera persona. Jonas Mekas i el New American Cinema
WALDEN (DIARIES, NOTES & SKETCHES) (JONAS MEKAS, 1969)
Paul Newman cineasta
THE EFFECT OF GAMMA RAYS ON MAN-IN-THE-MOON MARIGOLDS (PAUL NEWMAN, 1972)
El nou cinema alemany
ALICE IN DEN STÄDTEN (WIM WENDERS, 1974)
Descolonització del cinema africà
TOUKI BOUKI (DJIBRIL DIOP MAMBÉTY, 1973) + MILLE SOLEILS (MATI DIOP, 2013)
L’experimental narratiu. L’irrupció de Chantal Akerman
JEANNE DIELMAN, 23 QUAI DU COMMERCE 1080 BRUXELLES (CHANTAL AKERMAN, 1976)
Derives del musical als suburbis britànics
DISTANT VOICES, STILL LIVES (TERENCE DAVIES, 1988)
El cinema sensorial de Claire Denis
BEAU TRAVAIL (CLAIRE DENIS, 1999)
Manoel de Oliveira, els anys del cinema
LA LETTRE (MANOEL DE OLIVEIRA, 1999)
La nit tropical d’Apichatpong Weerasethakul
SUD PRALAD/TROPICAL MALADY (APICHATPONG WHEERASETAKUL, 2004)
Entre les línies del Quixot
HONOR DE CAVALLERIA (ALBERT SERRA, 2006)