Cicle

Arquitectura i natura

Arquitectura i natura

17/01/2013 - 31/12/2013

calendario

Aquest no és l’únic punt de coincidència: les dues arts s’interroguen sobre la representació de la realitat i construeixen ficcions: el cinema ho fa a partir de l’elecció i el muntatge de les imatges filmades i l’arquitectura des de la creació d’escenografies per a la vida humana. El cicle que us plantegem, coorganitzat amb el FAD, i que comptarà amb una sessió mensual, vol esbrinar, des de les imatges “revelades” pel cinema, les relacions existents entre l’arquitectura i la natura. I per fer-ho en cada sessió comptarem amb l'ajuda d'un expert -un arquitecte, un historiador del cinema, ...- que presentarà el film que es projecti i ens ajudarà a contextualitzar els elements comuns entre cinema, naturalesa i arquitectura.

Amb la col·laboració de

Programa

Bom, yeoreum, gaeul, gyeowool, geurigo, bom
Primavera, verano, otoño, invierno... y primavera
KIM KI-DUK, 2003.
'Charulata', amb presentació a càrrec d'Erica Sogbe
Seguim la indagació sobre les relacions entre l’arquitectura –com una manera d’ordenar i entendre l
The Tree, amb presentació a càrrec de Sílvia Pascual
L'arquitecta Sílvia Pascual ens presenta aquest film que relaciona la força reparadora i l'energia
London, amb presentació a càrrec de Martin Garber
L'arquitecte afincat a Tarragona Martin Garber ens presenta aquest film que ens ofereix una
La notte, amb presentació a càrrec d'Antonio Pizza
La noche
L’arquitectura de la ciutat de Milà i el seu entorn, l’urbanisme dels seus carrers i places, és un
Le mépris, amb presentació a càrrec de Daniele Porretta
L'arquitecte italià Daniele Porretta, autor de nombrosos articles sobre la destrucció urbana i l'
Ta’m e guilass, amb presentació a càrrec d'Eugeni Bach
El sabor de las cerezas
El cicle que organitzem amb l’Arquinfad inclou, aquest mes, la projecció del llorejat títol "El
The River, amb presentació a càrrec de Ricard Devesa
El río
L'arquitecte i professor de la Facultat d'Arquitectura de Barcelona Ricard Devesa ens explica, a
High Plains Drifter, amb presentació a càrrec de Jaume Prat, el dijous 16
“Un western estilitzat i violent, amb tocs surrealistes i en què l’heroi, adust i misteriós,
Le mépris
El menyspreu
JEAN-LUC GODARD, 1963.
La Belle et la Bête
La bella i la bèstia
JEAN COCTEAU, 1946.
Zerkalo
El espejo
ANDREI TARKOVSKI, 1974.