Cicle
El desig d’experimentació, la plàstica i la dansa impregnen l’obra d’Ariadna Ribas, sigui els seus treballs d'editora o la creació de peces pròpies com a part del col·lectiu Dostopos, amb l’Ana Pfaff.
Col·laboradora habitual d’Albert Serra, ha muntat ficcions i documentals d’Elena Martín, Neus Ballús, Mikel Gurrea, Miguel Ángel Blanca, Elena Lopez Riera o Virginia García del Pino.
En la represa del programa Els passos dobles, amb què volem expandir els referents i genealogies del cinema català contemporani, la convidem a compartir el seu recorregut i univers cinematogràfic.
Des de la seva visió de muntadora, Ribas emmiralla així alguns dels seus treballs amb films aliens, i estableix un diàleg expandit que, des de diferents estils i èpoques, proposa un mapa d’afinitats temàtiques i formals.
Els assajos entorn els discursos socials sobre l’amor i la sexualitat emparellen La estafa del amor (García del Pino) amb Comizi d’amore (Pasolini).
L’espai tancat com a motor del temps i la tensió de La mort de Louis XIV (Serra) troba la seva correspondència amb El ángel exterminador (Buñuel).
El tractament de la sexualitat femenina de Las novias del sur (López Riera) té com a parella de ball a Soft Fiction (Strand), mentre que Poezia (Dostopos) i Dieu sait quoi (Pollet) celebren la poesia dels objectes.