Cicle

Abbas Kiarostami, una mirada renovadora

Abbas Kiarostami, una mirada renovadora
Abbas Kiarostami, una mirada renovadora
Abbas Kiarostami, una mirada renovadora

03/03/2015 - 31/03/2015

calendario

I ho feia des del molt complicat Iran de la república islàmica. Els films successius van confirmar la magnitud del creador.

Kiarostami sembla inventar el cinema cada vegada que roda. Entre la ficció i el documental, entre la posada en escena molt reflexiva i l’atzar, entre l’elogi del caràcter terrenal de la vida i una forta càrrega espiritual, l’obra de Kiarostami és irreductible a les fórmules. Al seu país el consideren “insuficientment islàmic” i molts dels seus films no s’estrenen, però li reconeixen la condició de mestre. I és aquesta condició el que ara el porta a Barcelona, on impartirà un taller, organitzat per Black Factory Cinema, per a un grup d’estudiants.

La Filmoteca té l’oportunitat d’acollir Abbas Kiarostami perquè presenti una antologia del seu treball entre 1987 i 2012.     

Amb la col·laboració de

   

Programa

Khane-ye doust kodjast?, amb presentació a càrrec d'Abbas Kiarostami el dimarts 3 de març
Abbas Kiarostami presenta el film que, via premi al festival de Locarno, el va donar a conèixer internacionalment.
Nema-ye Nazdik
Close-Up
ABBAS KIAROSTAMI, 1990.
Zendegi va digar hich
Y la vida continúa
ABBAS KIAROSTAMI, 1992.
Zire darakhtan zeyton
A través de los olivos
ABBAS KIAROSTAMI, 1994.
Ta'm e guilass
El sabor de las cerezas
ABBAS KIAROSTAMI, 1997
Le vent nous emportera
El viento nos llevará
Uns desconeguts –en realitat, un equip de cinema– arriben a un poblet del Kurdistan sense informar dels seus propòsits, per la qual cosa la gent pensa que cerquen un tresor.
Ten
Per primera vegada, Kiarostami fa de la dona el motiu principal d'una pel·lícula. El resultat és un film revolucionari, enregistrat a l'interior d'un cotxe, a partir de les converses d'una dona amb el seu fill i amb altres dones.
10 on Ten
El film, pensat per incloure'l com un extra en el DVD de 'Ten', ens mostra Kiarostami conduint un jeep pels turons que envolten Teheran mentre pretén donar una lliçó magistral de cinema.
Shirin
Kiarostami enregistra en un cinema les reaccions de les espectadores –totes elles actrius iranianes, a les quals s'afegeix Juliette Binoche– durant la projecció d'una versió dramatitzada del poema medieval iranià 'Khosrow i Shirin', sobre el sacrifici femení.
Copie conforme
Copia certificada
El primer film de Kiarostami rodat fora de l'Iran i amb actors europeus és una història d'amor amb què proposa una nova reflexió sobre l'original i la còpia.
Like Someone in Love
Aa Tòquio, una jove estudiant es prostitueix per poder pagar els seus estudis. Inesperadament acabarà connectant amb un client molt més gran que ella.