Cicle

27a Mostra de Films de Dones

27a Mostra de Films de Dones
Imatge

04/06/2019 - 20/06/2019

calendario

El film d’obertura, Be Natural: The Untold Story of Alice Guy-Blaché, se centra en la primera directora de la història del cinema. També dediquem una sessió a la impulsora de l’animació en stop-motion Hermína Tyrlová. Aïnata i Tshweesh delineen un relat compartit de l’experiència de la guerra al Líban. Angkar recupera el record del règim de Pol Pot. Extinçao explora les conseqüències del desglaç de la Unió Soviètica. Les fórmules esgotades es regeneren en narratives alternatives en el thriller musical Knives and Skin i en el manifest porno Las hijas del fuego. Recordem l’activista feminista i lesbiana Barbara Hammer i dediquem un monogràfic a Claire Simon entorn la socialització d’infants i joves. Com de costum la cloenda tindrà lloc a la Plaça de Salvador Seguí amb una projecció a cel obert. 

Aquesta edició s’eixampla amb la retrospectiva íntegra dedicada a la cineasta d’Alsasua, Helena Taberna, autora d’una obra realitzada des d’una perspectiva de gènere, que es defineix pel seu humanisme i compromís polític.
 

Amb la col·laboració de

Programa

Be Natural: The Untold Story of Alice Guy-Blaché
Sigues natural: La història no explicada d'Alice Guy-Blaché
“Be natural” (‘sigues natural’) és l’epigrama que presidia la Solax Company, els estudis de cinema que Alice Guy va fundar als Estats Units. Tota una declaració de principis sobre la seva concepció de la tasca cinematogràfica.
Tender Fictions
Ficcions tendres
Aquest film és una autobiografia abans que, en paraules de Hammer, “algú la faci per ella”. Conscient que el gènere de l’autobiografia lèsbica és històricament extraordinari, la directora construeix el relat de la seva vida mitjançant imatges d’arxiu i fent un ús irònic de les “veus d’autoritat”.
Récréations
El patio
Entrades i sortides, onades de primera infància. Jocs i topades, complicitats i baralles a petita escala però amb la força emocionant dels i les que creixen.
Sessió doble: "Tshweesh" + "Aïnata"
Sessió formada per les peces Tshweesh i Aïnata
Las hijas del fuego
Una road-movie pornolesbofeminista de la mà dels avatars d’un grup de dones dedicades a acompanyar altres dones a la recerca del seu propi erotisme.
Le concours
La prova d'accés
El procés de selecció de les persones candidates a convertir-se en futurs estudiants de la prestigiosa escola de cinema parisenca La Fémis és el punt de partida que Claire Simon usa per oferir una visió crítica sobre els mètodes d'accés a escoles de formació artística i la vinculació entre excel·lència, conservadorisme i producció de cultura.
Knives and Skin
Ganivets i pell
La misteriosa desaparició de Carolyn Harper —que recorda la de Laura Palmer— ens introdueix en un film que subverteix l’estètica i els personatges arquetípics del gènere americana i reconfigura lliurement els codis del realisme màgic, els musicals o les comèdies absurdes.
Hermína Tyrlová: món petit, fotograma a fotograma
Aquesta animadora i productora txeca va dedicar la seva carrera a la realització de films infantils seguint la tècnica de l’stop-motion.
Premières solitudes
Primeres solituds
En un institut dels suburbis parisencs, adolescents prou afortunats per assistir-hi parlen, entre classe i classe, i a voltes durant la classe, asseguts al passadís o en uns bancs de l’exterior, mentre la ciutat s’estén al seu darrere i als seus peus.
Angkar
La directora acompanya el seu pare en un viatge de tornada al poble on va ser perseguit pels khmers rojos, el règim comunista que va controlar Cambodja entre el 1975 i el 1979.
Extinção
Extinción
La fi de la guerra freda no va produir el desglaç del territori soviètic i la reconfiguració de les fronteres i els estats d’allò que un dia va ser l’URSS, i ha resultat ser una bomba de rellotgeria.
Espero tua (re)volta
Espero tu (re)vuelta
Retrat polifònic del moviment de protesta que va ocupar les escoles de São Paulo (Brasil) en demanda d’una educació pública i de qualitat.