Premsa

Un cicle repassa el nou cinema japonès

Foto Netemo sametemo

25/02/2020

De la mà de la Japan Foundation, el cicle ‘El Japó d’ara’ inclou vuit films recents inèdits entre nosaltres. La selecció, que es programa del 3 al 14 de març, presenta els treballs d’una nova generació de directors del país asiàtic reconeguts per públic i crítica.

La Filmoteca de Catalunya i Japan Foundation organitzen el cicle El Japó d’ara, que ofereix una panoràmica del cinema nipó més recent. La selecció està formada per vuit títols, tots produïts els darrers cinc anys, i signats per una nova generació de directors, la majoria nascuts a les dècades de 1970 i 1980, que han rebut el reconeixement de públic i crítica al seu país.

Aquesta nova onada de cineastes del Japó presenta trets comuns com l’interès per les històries petites, la relació dels personatges -interpretats per actors joves i poc coneguts- amb els seus entorns i l’amor en totes les seves manifestacions -del romàntic al paternofilial- com a tema.

El cicle arriba a Barcelona (del 3 al 14 de març) després d’haver passat per la Filmoteca de Saragossa, la Filmoteca Española, a Madrid, i també es podrà veure a la Filmoteca de València.

El cicle inclou, entre d’altres, el debut en el cinema comercial de Ryûsuke Hamaguchi, potser el director japonès més prestigiós internacionalment de la seva generació, la comèdia romàntica Asako I & II, presentada al Festival de Cannes; Oboreru naifu (Drowning Love), d’Ū-ki Yamato, basada en el còmic manga best-seller Oboreru Knife, de George Asakura; la coproducció amb França Oyogisugita yoru (Takara, la nuit où j’ai nagé), codirigida per Kohei Igarashi i el francès Damien Manivel, la història d’un nen de sis anys que emprèn una aventura en solitari a través dels paisatges nevats del seu poble, presentada amb èxit al Festival de Venècia; Azumi Haruko wa yukue fumei Haruko (Azumi Is Missing), una comèdia que és una crítica enèrgica del sexisme al Japó, a partir de la novel·la de Mariko Yamauchi, que retrata diverses dones contemporànies i les seves actituds respecte a la vida, i Koibitotachi (Three Stories of Love), de Ryosuke Hashiguchi, tres històries, narrades amb cruesa i naturalitat, sobre tres persones insatisfetes: un home que va perdre la seva esposa en un assassinat aleatori, una mestressa de casa infeliç i un advocat homosexual.

 

Amb la col·laboració de:

Logo Japan Foundation