Donem carta blanca a Sergi López per fer un cicle a la seva mida

Une liaison pornographique (Frédéric Fonteyne, 1999)

06/03/2018

La Filmoteca de Catalunya ha donat a Sergi López carta blanca per bastir un cicle que integri tant una selecció de la seva filmografia com a actor com una tria de les pel·lícules que li agraden o que l’han influït a l’hora de crear personatges bons i dolents, però sempre desbordants d’una generosa humanitat.

Sergi López inaugurarà el cicle amb una conversa amb el director de la Filmoteca, Esteve Riambau, el dimarts 13 de març a les 18.30 h,

La Filmoteca de Catalunya ha donat a Sergi López carta blanca per bastir un cicle que integri tant una selecció de la seva filmografia com a actor com una tria de les pel·lícules que li agraden o que l’han influït a l’hora de crear personatges bons i dolents, però sempre desbordants d’una generosa humanitat.

El resultat és una llista de quinze films, vuit en què hi ha participat i set escollits entre els que més s’adapten als seus gustos com a espectador, que van de Buñuel a Bertolucci, passant per Fellini, Lynch i Kurosawa. Una retrospectiva personal i intransferible que s’estendrà al llarg dels mesos de març i abril.

Sergi López inaugurarà personalment la seva carta blanca dimarts 13 de març a les 18.30 h, amb un diàleg amb el director de la Filmoteca, Esteve Riambau, que precedirà la projecció d’Une liaison pornographique (Frédéric Fonteyne, 1999).
 

Una carrera que combina el cinema i el teatre

Sergi López va néixer el 22 de desembre de 1965 a Vilanova i la Geltrú, on va estudiar interpretació i va debutar als escenaris de la mà d’un altre vilanoví il·lustre, Toni Albà, amb el celebrat espectacle Brams o la kumèdia dels herrors. El 1990 es trasllada a França per estudiar a l’Escola Internacional de Teatre de Jacques Lecoq, on coincideix amb Jorge Picó, còmplice en projectes teatrals que triomfarien al cap dels anys, com 30/40 Livingstone i sobretot el monòleg Non Solum, estrenat el 2005 i que encara passeja en gira arreu.

Les portes del cinema se li van obrir a França de la mà del director Manuel Poirier que a Western, Premi del Jurat al festival de Cannes l’any 1997, li va servir el vehicle que el va fer popular entre el gran públic francès, amb una nominació als Premis César a l’actor revelació inclosa. A Catalunya, López es va emportar el premi a la millor actuació masculina al festival de Sitges per aquesta interpretació.

Peindre ou faire l’amour (Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu, 2005)Des de llavors López no ha deixat de treballar a França, i el 2000 aconsegueix el premi de l’acadèmia francesa de cinema al millor actor protagonista i el premi de l’Acadèmia Europea de Cinema per Harry, un ami qui vous veut du bien, de Dominik Moll. Frédéric Fonteyne (Une liaison pornographique, 1999), Arnaud i Jean-Marie Larrieu (Peindre ou faire l’amour, 2005), o Arnaud des Pallières (Parc, 2006) són altres directors habituals en el vessant francès de la filmografia de López.

A partir del 1997, l’actor també es prodiga en el cinema català i espanyol, on troba noves i reeixides complicitats: Ventura Pons (Carícies, 1998); Isabel Coixet (Map of the Sounds of Tokyo, 2009); Isaki Lacuesta (La propera pell, 2016) i Marc Recha (Petit indi, 2009; Un dia perfecte per volar, 2015 i la recent estrenada La vida lliure). També cal destacar les seves col·laboracions amb Guillermo del Toro (El laberinto del fauno, 2006) i Stephen Frears (Dirty Pretty Things, 2002), i entre els títols que té pendents d’estrena hi ha el projecte que ha obsessionat durant anys Terry Gilliam, The Man Who Killed Don Quixote.
 

Calendari de projeccions del cicle Carta blanca a Sergi López

Une liaison pornographique
Una relació pornogràfica
Frédéric Fonteyne, 1999.

Dimarts 13 de març / 18.30 h
Diàleg entre Sergi López
i Esteve Riambau

Diumenge 18 de març / 19.30 h

Dirty Pretty Things
Stephen Frears, 2002.

Dimarts 13 de març / 21.30 h
Dimecres 14 de març / 18.30 h

Western
Manuel Poirier, 1996.

Dijous 15 de març / 20.00 h
Dissabte 17 de març / 22.00 h

Trainspotting
Danny Boyle, 1996.

Dijous 22 de març / 20.00 h
Dissabte 24 de març / 22.00 h

El ángel exterminador
Luis Buñuel, 1962.

Diumenge 25 de març / 19.30 h
Dimecres 28 de març / 20.00 h

Peindre ou faire l’amour
Pintar o hacer el amor
Arnaud Larrieu, Jean-Marie Larrieu, 2005.


Dimarts 27 de març / 20.00 h

Parc
Arnaud Des Pallières, 2008.

Dimecres 28 de març / 18.30 h
Divendres 30 de març/ 19.30 h

Novecento, atto I
Bernardo Bertolucci, 1975.

Dijous 29 de març / 17.00 h
Dissabte 31 de març / 19.00 h

Novecento, atto II
Bernardo Bertolucci, 1975.

Dijous 29 de març / 20.00 h
Dissabte 31 de març / 22.00 h

La Strada
Federico Fellini, 1954.

Diumenge 1 d’abril / 16.30 h
Dimarts 3 d’abril / 18.30 h

Blue Velvet
Vellut blau
David Lynch, 1986.

Diumenge 1 d’abril / 19.00 h
Diumenge 8 d’abril / 21.30 h

Harry, un ami qui vous veut du bien
Harry, un amigo que os quiere
Dominik Moll, 2000.

Dimecres 4 d’abril / 20.00 h
Dissabte 7 d’abril / 19.00 h

El verdugo
Luis García Berlanga, 1963.

Dijous 5 d’abril / 21.30 h
Diumenge 8 d’abril /16.30 h

Shichinin no Samurai
Los siete samurais
Akira Kurosawa, 1954.

Divendres 6 d’abril / 19.00 h
Dijous 12 d’abril / 17.00 h

Un dia perfecte per volar
Marc Recha, 2015.

Dimarts 10 d’abril / 21.30 h

Map of the Sounds of Tokyo
Mapa dels sons de Tòquio
Isabel Coixet, 2009.

Divendres 13 d’abril / 21.30 h
Diumenge 15 d’abril / 19.30 h