Dossier

Jacques Rivette nous appartient

01/04/2017

Introducció

 

 

Consulteu altres dossiers elaborats per la Biblioteca del Cinema

Bibliografía

 

Tota la documentació citada està disponible a la Biblioteca del Cinema

 

  • Algarín Navarro, Francisco. Escenas de vida paralela: las películas-fantasma de Jacques Rivette. Sevilla: Athenaica, 2015.
  • Amengual, Barthélémy. Céline et Julie vont en bateau. “Positif”, núm. 162 (oct. 1974), pàg.  51-52.
  • Audé, Françoise. Jeanne la Pucelle. “Positif”, núm. 396 (févr. 1994), pàg. 26-27.
  • Baecque, Antoine de. Un système vide. “Cahiers du Cinéma”, núm. 522 (mars 1998), pàg. 70-71.
  • Bale, Miriam. Around a small mountain. “Film Comment”, vol. 46, núm. 4 (July-Aug. 2010), pàg. 66-67.
  • Barbaro, Fabrice. Le secret professionnel. “Vertigo”, núm. 11-12 (hiver 1994), pàg. 55-59.
  • Bassan, Raphaël. Le pont du Nord. “Image et son”, nuúm. 370 (mars 1982), pàg. 24-26.
  • Bastide, Bernard. Suzanne Simonin, la religieuse de Diderot. “CinémAction”, núm. 103 (mars 2002), pàg. 89-91.
  • Béghin, Cyril. Bonne piste. “Cahiers du Cinéma”, núm. 648 (sept. 2009), pàg. 27-28.
  • Bergala, Alain. Rivette, Baptiste et Marie. “Cahiers du Cinéma”, núm. 333 (mars 1982), pàg. 5-7.
  • Blouin, Patrice. Nos retrouvailles. “Cahiers du Cinéma”, núm. 561 (oct. 2001), pàg. 74-75.
  • Bonitzer, Pascal. Secret defense. Paris: Pierre Grise Productions, 1998.
  • Bourget, Jean-Loup. Ne touchez pas la hache: la coquette et le marquis. “Positif”, núm. 554 (avr. 2007), pàg. 12-14.
  • Caron, André. Le pont du Nord. “Jeune Cinéma”, núm. 143 (juin 1982), pàg. 41-42.
  • Caron, André. Merry go round. “Jeune Cinéma”, núm. 151 (juin 1983), pàg. 36-37.
  • Carrère, Emmanuel. Jetons le film et sortons dans la rue. “Positif”, núm. 253 (avril 1982), pàg. 67-69.
  • Casas, Quim. La vida que se desplaza. “Dirigido por”, núm. 409 (marzo 2011), pàg. 28-29.
  • Casas, Quim. La vida y la fatalidad. “Dirigido por”, núm. 377 (abr. 2008), pàg. 26-27.
  • Casas, Quim. Paris nous appartient. “Dirigido por”, núm. 348 (sept. 2005), pàg. 50-51.
  • Casas, Quim. Vete a saber: il destino veneziano. “Dirigido por”, núm. 313 (jun. 2002), pàg. 10.
  • Champenier, S. Quand Rivette tourne Le pont du Nord. “Cahiers du Cinéma”, núm. 333 (mars 1982), pàg. 8-11.
  • Chatrian, Carlo. Jacques Rivette: un cinema di prosa. “Filmcritica”, vol. 49, núm. 494 (apr. 1999), pàg. 158-163.
  • Chevrie, Marc. Jacques Rivette la ligne et l'aventure. “Cahiers du Cinéma”, núm. 364 (oct. 1984), pàg. 18-24.
  • Confidencial (Secret défense)(DVD). Barcelona: Intermedio, cop. 2005.
  • Cumbres borrascosas (Hurlevent)(DVD). Barcelona: Intermedio, cop. 2005.
  • Delmas, Jean. Céline et Julie vont en bateau. “Jeune Cinéma”, núm. 80 (juil.-août 1974), pàg. 18-20.
  • Deschamps, Hélène. Jacques Rivette: théâtre, amour, cinéma. Paris: L'Harmattan, cop. 2001.
  • Dosi, Francesca. Trajectoires balzaciennes dans le cinéma de Jacques Rivette : Out 1, La Belle noiseuse, Ne touchez pas la hache. La Madeleine: LettMotif, 2013.
  • El amor por tierra (L'Amour par terre)(DVD). Barcelona: Intermedio, cop. 2005.
  • El Último verano (36 vues du pic Saint-Loup)(DVD). Barcelona: Cameo, DL 2011.
  • Elsaesser, Thomas; Rosenbaum, Jonathan. Rivette and the end of cinema./ La belle noiseuse. “Sight & Sound”, núm. 12 (Apr. 1992), pàg. 20-23, 44-45.
  • Faux, Anne-Marie. Portraits d'artistes en noiseurs. “Iris”, núm. 14-15 (automne 1992), pàg. 187-190.
  • Frappat, Hélène. Jacques Rivette, secret compris. Paris ; Cahiers du cinéma, 2001.
  • Frenais, Jacques. Duelle. “Cinéma”, núm. 215 (nov. 1976), pàg. 145.
  • Garson, Charlotte. Un patron taillé à la hache. “Cahiers du Cinéma”, núm. 621 (mars 2007), pàg. 12-13.
  • Gili, Jean A. Va savoir: circulez, il n'y a rien à savoir. “Positif”, núm. 489 (nov. 2001), pàg. 51-52.
  • Gourdon, Gilles. L'amour par terre. “Cinématographe”, núm. 104 (nov. 1984), pàg. 36-37.
  • Guérin, Marie-Anne [et al.]. Le peintre et son modèle. “Cahiers du Cinéma”, núm. 447 (sept. 1991), pàg. 16-29.
  • Guérin, Marie-Anne. L'amour enfui. “Trafic”, núm. 39 (automne 2001), pàg. 5-15.
  • Guérin, Marie-Anne. Le point de vue du pirate. “Vertigo”, núm. 31 (2007), pàg. 30-33.
  • Guérin, Nadine. Va savoir. “Jeune Cinéma”, núm. 270 (sept.-oct. 2001), pàg. 65-66.
  • Historia de Marie y Julien (Histoire de Marie et Julien)(DVD). Barcelona: Intermedio, cop. 2005.
  • Il Cinema di Jacques Rivette: 10a Mostra Internazionale del Nuovo Cinema, Pesaro, 12/19 settembre 1974. Pesaro: Mostra Internazionale del Nuovo Cinema, 1974.
  • Jacques Rivette, La Regla del juego. Elena Vilardell (ed.). [Valencia]: Filmoteca de la Generalitat Valenciana ; [Madrid]: Filmoteca Española, [1991?].
  • Jacques Rivette: critique et cinéaste. Suzanne Liandrat-Guigues (ed.). Paris ; Caen: Lettres Modernes, 1998.
  • Jacques Rivette: rétrospective. Edna Politi (ed.). Genève: Salle Simon I. Patino, 1985.
  • Jordan, Isabelle. Entretiens avec Céline et Julie (I: Juliet Berto, II: Dominique Labourier). “Positif”, núm. 162 (oct. 1974), pàg. 19-30.
  • Jouvet, Pierre. L'amour fou. “Cinématographe”, núm. 70 (sept. 1981), pàg. 41-42.
  • La banda de las cuatro (La Bande des quatre)(DVD). Barcelona: Intermedio, cop. 2005.
  • La bella mentirosa (La Belle noiseuse)(DVD). Barcelona: Intermedio, cop. 2005.
  • La Duquesa de Langeais (Ne touchez pas la hache)(DVD). Barcelona: DeAPlaneta : SAVOR, DL 2008.
  • La Nouvelle vague: sus protagonistas: Claude Chabrol, Jean-Luc Godard, Jacques Rivette, Eric Rohmer, François Truffaut. Barcelona [etc.]: Paidós, cop. 2004.
  • Launay, M de. La religieuse. "Image et Son", núm. 274 (1973), pàg. 111-118.
  • Legrand, Gérard L'amour par terre: périlleux péristyle. “Positif”, núm. 285 (nov. 1984), pàg. 62-64.
  • Legrand, Gérard; Thomas, François. Jacques Rivette. De la beauté comme labyrinthe. “Positif”, núm. 367 (oct. 1991), pàg.4-20.
  • Lenne, Gérard. Céline, Jacques et Julie. “Ecran”, núm. 29 (oct. 1974), pàg. 38-43
  • Lesage, Julia. Céline et Julie vont en bateau: fantasme subversif. “CinémAction”, núm. 67 (mars 1993), pàg. 121-127.
  • Logette, Lucien. La Bande des quatre. “Jeune Cinéma”, núm. 194 (avr.-mai 1989), pàg. 43-44.
  • Logette, Lucien. Notes sur un film fantôme: Out 1: noli me tangere. “Jeune Cinéma”, núm. 369-370 (déc. 2015), pàg. 42-47.
  • Logette, Lucien. Rencontre avec Pierre-William Glenn: à propos de Out 1. “Jeune Cinéma”, núm. 369-370 (déc. 2015), pàg. 48-55.
  • Magny, Joël. La belle noiseuse. “Cahiers du Cinéma”, núm. 445 (juin 1991), pàg. 32-34.
  • Magny, Joël; Deleuze, Gilles; Chevrie, Marc. Côté cour, côté jardin. “Cahiers du Cinéma”, núm. 416 (févr. 1989), pàg. 14-25.
  • Martin, Adrian. Jacques Rivette: the great manipulator. “Cineaste”, vol. 41, núm. 4 (Fall 2016), pàg. 4-10.
  • Martin, Marcel. La bande des quatre. “Revue du Cinéma”, núm. 446 (févr. 1989), pàg. 13-14.
  • Ménil, A. Out one: spectre. “Cinématographe”, núm. 87 (mars 1983), pàg. 55-56.
  • Moullet, Luc. La métamorphose. “Cahiers du Cinéma”, núm. 493 (juil.-août 1995), pàg. 46-47.
  • Nevers, Camille; Strauss, Frédéric; Vatrican, Vincent. Rivette chez Jeanne d'Arc. “Cahiers du Cinéma”, núm. 476 (févr. 1994), pàg. 22-33.
  • Oubiña, David. Filmología: ensayos con el cine. Buenos Aires: Manantial, 2000.
  • Païni, Dominique. A propos de quelques films 'étranges'. “Cinéma”, núm. 219 (mars 1977), pàg. 12-13.
  • Paris nous appartient (DVD). London: BFI, [200-]
  • Pena, Jaime. Out 1. “Secuencias”, núm. 38 (2013), pàg. 174-176.
  • Poulle, F. Le corps du comédien... “Jeune Cinéma”, núm. 163 (déc.1984 -janv. 1985), pàg. 23-28.
  • Rancière, Jacques. Le mouvement suspendu. “Cahiers du Cinéma”, núm. 523 (avr. 1998), pàg. 34-35.
  • Rayns, Tony. 'Out' in the open. “Sight & Sound”, vol. 26, núm. 3 (Mar. 206), pàg. 94.95.
  • Renard, Colette-Marie. L'état de grace. “Cinéma”, núm. 311 (nov. 1984), pàg. 15-16.
  • Reviriego, Carlos. Al otro lado del espejo: la infancia. “Caimán Cuadernos de Cine”, núm. 47 (marzo 2016), pàg. 78-79.
  • Rivette, Jacques. Rivette: texts and interviews. Jonathan Rosenbaum (ed.). London: British Film Institute, 1977.
  • Rivette, Jacques. Trois films fantômes de Jacques Rivette: Phénix suivi de l'Ann II et Marie et Julien. Paris: Cahiers du cinéma, cop. 2002.
  • Romney, Jonathan. Don’t touch the axe. “Sight & Sound”, núm. 1 (Jan. 2008), pàg. 67-68.
  • Romney, Jonathan. Electra takes a train. “Sight & Sound”, vol. 8, núm. 9 (Sept. 1998), pàg. 14-16.
  • Romney, Jonathan. Jeanne la Pucelle (Joan of Arc). “Sight & Sound”, vol. 5, núm. 9 (Sept. 1995), pàg. 54-55.
  • Rosenbaum, Jonathan. Noroît. “Sight & Sound”, vol. 46, núm. 1 (Winter, 1976 - 1977), pàg. 59-60.
  • Rosenbaum, Jonathan. Rivette & Cie: I. Duelle: notes on a first viewing. “Film Comment”, vol. 12, núm. 5 (Sept.-Oct. 1976), pàg. 27-29
  • Sabouraud, Frédéric. Jeu de pistes. “Cahiers du Cinéma”, núm. 436 (oct. 1990), pàg. 56-62.
  • Sabouraud, Frédéric; Guérin, Marie-Anne. Transports en tous genres./ Partition pour une expédition. “Cahiers du Cinéma”, núm. 491 (mai 1995), pàg. 22-28.
  • Sequin, L. Cinq propositions pour Out one: spectre. “Positif”, núm. 162 (oct. 1974), pàg. 17-18.
  • Shaffer, L. L'amour fou. “Film Quarterly”, vol. 26, núm. 4 (Summer 1973), pàg. 52-57.
  • Thirard, Paul Louis. L'écriture du dieu. “Positif”, núm. 160 (juin 1974), pàg. 57-59.
  • Thirard, Paul Louis. Paris nous appartient. “Positif”, núm. 254-255 (mai 1982), pàg. 70-71.
  • Thomas, François. Merry-go-round. “Positif”, núm. 267 (mai 1983), pàg. 58-59.
  • Tobin, Yann. Entretien avec Jeanne Balibar et Guillaume Depardieu: les gens terrorisés peuvent être monstrueux. “Positif”, núm. 554 (avr. 2007), pàg. 15-18.
  • Toubiana, Serge; Jousse, Thierry. Censure, danger immédiat. Théâtre de la cruauté. “Cahiers du Cinéma”, núm. 413 (nov. 1988), pàg. 21-25.
  • Tournès, Andrée. Un dans trois, Rivette. “Jeune Cinéma”, núm. 81 (sept.-oct. 1974), pàg. 1-6.
  • Tuillier, Laura. L'oeil du décorateur: rencontre avec Emmanuel de Chauvigny. “Cahiers du Cinéma”, núm. 717 (déc. 2015), pàg. 82-87.
  • Vassé, Claire. Secret défense. “Positif”, núm. 446 (avr. 1998), pàg. 34-35.
  • Wood, Robin. Narrative pleasure: two films by Jacques Rivette. “Film Quarterly”, vol. 35, núm. 1 (Fall 1981), pàg. 2-12.
  • Ziolkowski, F. Pont du Nord. “Film Quarterly”, vol. 37, núm. 2 (Winter 1983–1984), pàg. 60-63.
  • Zunzunegui Diéz, Santos. Batallas y prisiones. “Caimán Cuadernos de Cine”, núm. 47 (marzo 2016), pàg. 75.

Films