Ciclo
Resulta molt revelador que Marta Esteban hagi triat Messidor com a emblema de la Carta blanca que li hem ofert. El títol d’aquesta pel·lícula d’Alain Tanner va donar nom a una de les seves empreses, amb les quals va produir dos altres títols del cineasta suís, recentment desaparegut.
Tampoc no pot faltar-hi una de les seves moltes col·laboracions amb Cesc Gay, fruit d’una complicitat a força de personatges quotidians i diàlegs enginyosos; la incursió internacional Land and Freedom, sota la direcció de Ken Loach; la comèdia Inconscientes, dirigida per Joaquim Oristrell, o el documental Pa’trás ni pa’tomar impulso, reminiscència dels seus orígens professionals al Perú.
Després vindria l’etapa com a realitzadora de Cinema 3, gresol cinèfil on es conjuguen alguns dels títols que ha triat: The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover; Breaking the Waves; L’homme blessé; Secrets and Lies, i una única excepció nord-americana, Apocalypse Now Redux.
Exigent amb la seva feina i incondicional dels equips amb els quals treballa, ella mateixa ens explicarà el perquè d’aquestes preferències com a espectadora.