Ciclo
Amb uns inicis caracteritzats per un cinema d’acció pura molts veien Sautet com un director destacat del polar francès.
Tanmateix, el 1970, després del fracàs comercial de L’arme à gauche, fa un gir temàtic amb Les choses de la vie, el film que el distingeix com el gran cronista dels dubtes i les crisis sentimentals de la burgesia posterior al Maig del 68.
Perfeccionista i rigorós com pocs, la seva obra, realista, emotiva i nodrida de records personals, es recolza amb una tècnica sense artificis que privilegia el retrat psicològic dels personatges i la relació entre ells per sobre de la trama.
Als seus films l’amor i l’amistat són troncals, el grup i els bars sempre són presents i la gent beu, menja, es besa, s’abraça i fuma. Fuma molt.
Excel·lent director d’actors va fer de Romy Schneider la seva musa a l’hora que va saber treure el millor de Michel Piccoli i Yves Montand. El fotògraf Jean Boffety, el músic Phillipe Sarde i els guionistes Jean-Loup Dabadie i Claude Néron també van formar part de la seva troupe habitual.
Amb la col·laboració de: