Premsa
27/03/2023
Un dels cicles més ben rebuts de la programació de la Filmoteca recull el millor de la collita cinematogràfica de l’any anterior a partir d’una enquesta entre crítics, periodistes cinematogràfics i l’equip de la Filmoteca. Els mesos d’abril i maig es podran veure 24 films, alguns dels quals en l’apartat ‘Inèdits’, títols vistos en festivals o plataformes però no estrenats entre nosaltres.
En plena ressaca de premis i de llistes que categoritzen el millor cinema, arriba a la Filmoteca un dels cicles més populars i esperats de l’any, que permet recuperar el més destacat de la temporada anterior a partir de la consulta a persones vinculades al món de la crítica i la programació de cinema i l’equip de la Filmoteca.
El cicle es perllongarà els mesos d’abril i maig i també obre les portes a descobrir títols inèdits de difícil accés. L’abril arrenca amb Pacifiction, d’Albert Serra; Drive my car, de Ryûsuke Hamaguchi; Aftersun, de Charlotte Wells; La peor persona del mundo, de Joachim Trier; Retour à Reims (Fragments), de Jean-Gabriel Périot; Davant teu, de Hong Sang-Soo; Crimes of the Future, de David Cronenberg; Què veiem quan mirem cap al cel?, d’Alexandre Koberidze; Nope, de Jordan Peele; Corsage (L’emperadriu rebel), de Marie Kreutzer; L’événement, d’Audrey Diwan i Un año, una noche, d’Isaki Lacuesta.
La programació continua al maig amb Licorice Pizza, de P. T. Anderson; Alcarràs, de Carla Simón; Armaggedon Time, de James Gray; El agua, d’Elena López Riera; Close, de Lukas Dhont, i la selecció d’inèdits, films no estrenats en cinemes de casa nostra com Mutzenbacher, de Ruth Beckermann; Geographies of Solitude, de Jacqueline Mills; Aftersun, de Lluís Galter; Mato Seco em Chamas, d’Adirley Queirós i Joana Pimenta; Sobre las nubes, de María Aparicio; Skazka / Fairytale, d’Aleksandr Sokurov, i Una película sobre parejas, de Natalia Cabral i Oriol Estrada.