Benet Rossell · 1969-1980 · 74'
Programa: Sessions especials.
Aquest programa conté l’essència del Benet Rossell cineasta en estat pur. No només pel seu format emprat en aquesta disciplina —totes les peces estan realitzades en cinema analògic, 16 i 35 mm—, sinó pels diferents gèneres pels quals transita, les intencions i l’estil vinculat a l’època en què estan creats.
Un programa curat per Antoni Pinent amb la col·laboració de Cristina Giorgi.
Tots els films provenen de l’arxiu de la Filmoteca de Catalunya.
Alguns d’aquests treballs s’endinsen en el cinema directe, de viatge i amb muntatge en càmera (algunes d’aquestes serien: Pont de Gàlata, Patinage Trocadéro, L’accident o Statue de la Liberté); en un mateix estil formal, però amb una intenció més d’enregistrament de les accions d’alguns dels companys artistes de París, serien Noir, mauve + barbe à papa. American Center, Paris o El corazón es un placer, amb l’ús de la sobreimpressió;
amb un intent més narratiu, Atrás etíope; films dins el gènere de l’apropiació, de moda a l’època, són Biodop i Portrait (II); també hi ha un espai significant per a l’animació, amb una tendència molt personal que va treballar al llarg de la seva trajectòria artística, independentment de la disciplina escollida.
Obrirà la sessió Holes, feta sense càmera, i la tancarà Darling, amb un personatge que podríem identificar pel seu estil amb alguns dels dibuixos que es troben a la mostra del MNAC “Donació Benet Rossell. Escriptures i trajectes” fins a l’11 de setembre de 2022.
Una sessió en què podrem gaudir d’un treball exultant digne de la qualitat dels millors operadors de càmera en 16 mm, afegint-hi una mirada intuïtiva, personal, sensible, poètica i plena d’enginy pròpia del seu món creatiu.
Es projecten: Holes (1969); Noir, mauve + barbe à papa. American Center, Paris (1969); Patinage Trocadéro (1971); L’accident (1971); Statue de la Liberté (1971); Pont de Gàlata (1972); Biodop (codirector: Joan Rabascall, 1974); El corazón es un placer (codirector: Jean-Pierre Béranger, 1973); Atrás etíope (1977); Portrait (II) (1974-1980), i Darling (1980).