Premsa

Jeremy Thomas, emperador de productors

Only Lovers Left Alive

21/04/2022

El prestigiós productor és el protagonista de la retrospectiva coorganitzada per la Filmoteca i el BCN Film Fest. Thomas serà a la Filmoteca el 22 i 23 d’abril per presentar el documental que li ha dedicat Mark Cousins, ‘The Storms of Jeremy Thomas’, i l’únic film que ha signat com a director, ‘All the Little Animals’.

Jeremy Thomas és un dels convidats estel·lars de la sisena edició del BCN Film Fest. El festival li dedica una àmplia retrospectiva coorganitzada amb la Filmoteca de Catalunya, que acollirà les projeccions de vuit dels títols seleccionats. Entre d’altres, a la Filmoteca es podran veure la seva única incursió en la direcció cinematogràfica, All the Little Animals (1998), i el documental de Mark Cousins The Storms of Jeremy Thomas (2021). El productor presentarà personalment a la Sala Chomón les dues sessions, divendres 22 i dissabte 23 d’abril.

The Storms of Jeremy Thomas
The Storms of Jeremy Thomas

Fill i nebot de cineastes (Ralph i Gerald Thomas respectivament), el britànic Jeremy Thomas va créixer envoltat de rodatges, estrelles de cinema i un projector dins de casa. Ben relacionat amb la indústria cinematogràfica, va temptejant el negoci fins que la visió epifànica de Badlands (Terrence Malick, 1973) l’empeny a produir films d’autor sense renunciar a l’entreteniment. El 1976 va produir el seu primer llargmetratge (Mad Morgan) i abans de fer els quaranta anys ja era un productor guardonat amb l’Oscar (The Last Emperor).

Avui és tot un veterà que, amb la mateixa vocació internacional dels seus inicis, ha deixat el seu segell en filmografies com les de Bertolucci, Cronenberg, Gilliam o Takashi Miike, entre d’altres. Diuen que els cineastes, els agents, i fins i tot els bancs l’aprecien, però ell mateix reconeix que el tracte amb els polítics i amb els buròcrates se li fa molt feixuc.

Dreamers
Dreamers

Thomas, una de les figures més properes al concepte de productor-autor, ha sabut combinar qualitat i comercialitat, i algun projecte suïcida, en una trajectòria plena d’èxits que des de 1998 comanda des de la productora Hanway Films i que encara és ben activa. Entre les seves darreres produccions hi ha, The Man Who Killed Don Quixote, el quimèric film de Terry Gilliam, el Pinocchio de Matteo Garrone, o dues pel·lícules encara inèdites: EO, de Jerzy Skolimowski, amb Isabelle Huppert al repartiment, i Lost and Found in Paris, de Rupert Everett, que l’interpreta al costat de Kristin Scott Thomas i John Malkovich.

 

Amb la col·laboració de:

BCN FilmFest