Ciclo
Els primers films d’Alain Resnais (Vannes, 1922 – París, 2014) tenien un to greu, però de mica en mica també va fer aflorar el seu vessant menys sever, amb el teatre, la música i el còmic com a protagonistes. Després de la gran retrospectiva que li vam dedicar el 2014, ara, amb motiu del seu centenari, li consagrem aquest cicle enfocat a l’aspecte més aparentment frívol i menys transcendent de la seva filmografia.
Resnais, que no era únicament sever, va demostrar des de la Rive Gauche que Duras, Marker o Robbe-Grillet no eren incompatibles amb l’art popular i la interpretació d’actors còmplices com ara Sabine Azéma, André Dussolier o Pierre Arditi. El mateix Resnais que havia acusat el pes d’Hiroshima, l’Holocaust o la Guerra Civil i el franquisme, alliberaria amb el temps la seva faceta més lúdica, però sense renegar d’allò que caracteritza tota la seva obra: el film com una màquina del temps i com un mirall de les aparences i de la representació.
Per presentar el cicle comptarem amb la presència de François Thomas, professor d’estudis cinematogràfics a la Universitat de la Sorbona Nouvelle-París 3, autor de llibres de referència sobre el cineasta i col·laborador de la revista Positif, de la qual es compleixen 70 anys.
Amb la col·laboració de: