Ciclo
Fill i nebot de cineastes (Ralph i Gerald Thomas respectivament), el britànic Jeremy Thomas va créixer envoltat de rodatges, estrelles de cinema i un projector dins de casa. Ben relacionat amb la indústria cinematogràfica, va temptejant el negoci fins que la visió epifànica de Badlands (Terrence Malick, 1973) l’empeny a produir films d’autor sense renunciar a l’entreteniment.
El 1976 va produir el seu primer llargmetratge (Mad Morgan) i abans de fer els quaranta anys ja era un productor oscaritzat (The Last Emperor). Avui és tot un veterà que, amb la mateixa vocació internacional dels seus inicis, ha deixat el seu segell en filmografies com les de Bertolucci, Cronenberg, Gilliam o Takashi Miike, entre d’altres. Diuen que els cineastes, els agents, i fins i tot els bancs l’aprecien, però ell mateix reconeix que el tracte amb els polítics i amb els buròcrates se li fa molt feixuc.
Thomas ens visita per parlar d’aquests i d’altres aspectes d’aquest ofici tan necessari per al setè art com injuriat. I ho farà, en el marc del BCN Film Festival, acompanyat del documentalista i estudiós del cinema Mark Cousins, que li ha dedicat el seu darrer film, The Storms of Jeremy Thomas.
Amb la col·laboració de: