A Florencia Aliberti l’atrauen les imatges i els sentits i contrasentits que aquestes poden desplegar. Amb formació en filosofia i cinema, la seva obra conté un doble vessant, crític i formal: uneix discursos sobre el gènere, la sexualitat o la creació de subjectivitats en l’era de YouTube amb una recerca formal constant en què la cineasta experimenta amb tècniques com la fotografia, el collage i el found footage.
A través del muntatge de materials diversos recuperats la cineasta explora què succeeix quan les imatges s’activen mitjançant jocs de diàleg i comparació: una animació de Disney dialoga amb una pel·lícula eròtica (Variaciones sobre Alicia); diferents personatges prototípics del cinema evidencien la mirada exòtica envers l’altre (Horror vacui); un seguit de joves publiquen tutorials a internet al voltant de la seva identitat en un exercici de pantalles i confessions que es multipliquen i s’emmirallen entre si ((Auto)exposiciones).
Finalitzarem la sessió amb tres peces filmades en súper-8mm (Algunas bobinas en curso, #1 i #2) i 16mm (Daucus buganvilia) en què la cineasta se submergeix en l’experimentació plàstica: sobreimpressió, pintura, raspat del cel·luloide i rayograma… són algunes de les tècniques manuals que Aliberti posa al servei de la percepció sensible del fet quotidià.
Sessió de curtmetratges
Florencia Aliberti, 2011-2022. Catalunya-França-Argentina. SD/VOSE. 31’. Arxiu digital.
Variaciones sobre Alicia (2011); Horror vacui (2012); (Auto)exposiciones (2015); Algunas bobinas en curso #1: retrato de A (2021); Algunas bobinas en curso #2: alquimias (2021); Daucus buganvilia (work-in-progress, 2022).