John M. Stahl · 1934 · 116'
Grandiós melodrama amb el problema racial de fons, personificat per una noia mulata que vol amagar a tot preu que la seva mare és negra.
Douglas Sirk va dirigir-ne posteriorment un remake com a esplèndid punt final de la seva filmografia.
“A diferència de Douglas Sirk, Stahl era un romàntic. No tenia aquell cinisme proverbial del director alemany, que feia que els seus films anessin més enllà del simple convencionalisme dels seus arguments, però era capaç de plasmar a la pantalla uns sentiments més purs i innocents i, en definitiva, més autèntics; les pel·lícules de Stahl són sinceres i molt sentides” (Guillermo Balmori).
El cicle Melodrames creuats reuneix un seguit de films clàssics i moderns agrupats per arguments o motius comuns que dialoguen entre ells i que ens permeten apreciar els canvis i l’evolució que han experimentat al compàs de les transformacions socials i cinematogràfiques.
El film dialoga amb Imitation of Life (1959), Höstsonaten i Tacones lejanos.