Ciclo

Lucrecia Martel

Lucrecia Martel
Imatge

13/06/2019 - 28/06/2019

calendario

Martel repta l’espectador a abandonar la seva posició còmoda de receptor passiu i a fer l’esforç de desxifrar el sentit d’unes històries tan denses com ambigües, que tenen com a diana les classes dominants i la seva misèria moral.
L’obra de la cineasta, produïda per El Deseo des que Pedro Almodóvar va rebre l’impacte de la seva opera prima, combina realitat i ficció i construeix la narrativa a partir del so per tal d’aprofundir en una idea essencialment emotiva i sensorial del temps, la calor i l’espai.
Gairebé deu anys després de l’anomenada “Trilogia de Salta” (la província del nord-oest argentí on s’ubiquen els seus primers films), Martel ha tornat a enlluernar la crítica amb l’arriscada adaptació de Zama. Del 6 al 15 de juny serà a Barcelona per impartir un taller de realització a l’Acceleradora de Cinema.
 

Amb la col·laboració de

Programa

Zama
Basada en la novel·la existencial d’Antonio Di Benedetto, narra la història de Don Diego de Zama, un oficial espanyol del segle XVII assentat al Paraguai que espera que el destinin a Espanya.
La ciénaga
La ciénaga no s’adapta a una estructura narrativa clàssica. Els personatges no han de revelar cap veritat oculta, ni existeix cap relació de causa-efecte entre els esdeveniments que afecten les famílies de Mecha i Tali.
La niña santa
Un metge desperta per primera vegada el desig sexual d’una adolescent absorbida per la religió i fa renéixer la passió adormida de la seva mare, que regenta l’hotel on s’allotja.
La mujer sin cabeza (La mujer rubia)
Una dona atropella alguna cosa amb el cotxe per culpa d’una distracció. En el moment dels fets no s’atura per veure a qui o què ha atropellat, però més endavant voldrà saber què va passar realment. Una metàfora que la cineasta associa a la dictadura argentina.