'Melodie der Welt' (1929) i 'Abschied' (1930) són films d’avantguarda però “moderats”. El de Ruttmann es una repetició cosmopolita i menys constructivista de 'Berlín. Die Sinfonie der Grosstadt' i Siodmak trasllada la lògica de l’escola de la “nova objectivitat” que inspirava el seu fals documental 'Menschen am Sonntag', rodat en exteriors i sense actors professionals, a treballar en estudi, en el decorat d’una pensió i amb intèrprets ben coneguts.
'Melodie der Welt' (1929) i 'Abschied' (1930) són films d’avantguarda però “moderats”. El de Ruttmann es una repetició cosmopolita i menys constructivista de 'Berlín. Die Sinfonie der Grosstadt' i Siodmak trasllada la lògica de l’escola de la “nova objectivitat” que inspirava el seu fals documental 'Menschen am Sonntag', rodat en exteriors i sense actors professionals, a treballar en estudi, en el decorat d’una pensió i amb intèrprets ben coneguts.