Jean-Luc Godard · 1966 · 90'
El film és un encàrrec del productor Georges de Beauregard ('À bout de souffle'; 'Pierrot le fou'), que patia dificultats econòmiques.
Godard signa, de nou, un thriller replet de referències cinèfiles com a embolcall d’un discurs polític centrat en l’assassinat a París del líder polític marroquí Ben Barka —un dels escàndols més importants del gaullisme— i del president Kennedy.
La pel·lícula va significar el comiat amorós i professional entre Anna Karina i el seu director, i l’inici d’un nou manifest estètic i una verdadera poètica de la incoherència. “Made in USA és menys un film que un objecte fílmic, una espècie de màquina destinada a provocar en nosaltres, per la via més directa, estímuls d’ordre intel·lectual o sensorial. S’ha de rebre com un electroxoc, deixant-se anar amb les descàrregues d’imatges, de paraules, de sons, que ens envia Godard, l’objectiu del qual és fer-nos prendre consciència brutalment i despietadament d’alguns aspectes (abjectes, sinistres, irrisoris) de la nostra societat” (Jean de Baroncelli).