Douglas Sirk · 1954 · 108'
Un play-boy es veu involucrat, indirectament, en la mort d’un home i en la ceguesa que afectarà la vídua. Un dia pren la resolució de curar-la.
A primera vista, és una història absolutament inversemblant, però que Sirk fa arribar convincentment a l’espectador i converteix en una altra joia del melodrama més vehement.
El cineasta infon una força molt peculiar a la novel·la de Lloyd C. Douglas i, a partir d’una sòlida estructura dramàtica que el director de fotografia Russell Metty embolcalla en colors pastel, crea un conjunt insòlit que esdevindria una de les grans inspiracions per a directors com Fassbinder o Almodóvar.
El cicle Melodrames creuats reuneix un seguit de films clàssics i moderns agrupats per arguments o motius comuns que dialoguen entre ells i que ens permeten apreciar els canvis i l’evolució que han experimentat al compàs de les transformacions socials i cinematogràfiques.
El film dialoga amb Magnificent Obsession (1935) i City Lights.